AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKiK | 2020 | BMW 1, 5, M5 i 7, Ford Ranger oraz Hyundai i30 i Elantra

Kolejnych osiem modeli samochodów z usterkami

15-05-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: BMW, Ford i archiwum

W pierwszej połowie maja trzech producentów samochodów wystawiło 6602 wezwania do serwisów. Niemal co dziewiąte z nich dotyczy i30 lub Elantry.

Akcje przywoławcze do serwisów - maj 2020 - BMW serii 1

BMW poinformowało o wykryciu wady w pięciu modelach z serii 1 (F52), 5 (G30), 5 Touring (G31) i M5 (F90) oraz 7 (G11). Na etapie produkcji do wnętrza generatora gazu przednich poduszek powietrznych mogła dostać się wilgoć. Grozi to niezadziałaniem lub nieprawidłowym odpaleniem airbagów, a tym samym brakiem efektywnej ochrony.

Problem ten dotyczy 63 egzemplarzy BMW sprzedanych na polskim rynku.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 279 71 00.

Akcje przywoławcze do serwisów - maj 2020 - Ford Ranger

Ford Polska ogłosił akcję serwisową dla 627 sztuk Rangerów. Dotyczy to aut wyprodukowanych w Rayong Assembly Plant-Thailand i Salroulis w okresie 29 listopada 2017 - 15 października 2019 roku.

Wadliwie wykonane koła zębate pompy płynu hydraulicznego mogą doprowadzić do utraty ciśnienia w układzie i stabilności prowadzenia.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 608 67 80.

Akcje przywoławcze do serwisów - maj 2020 - Hyundai i30

Hyundai wzywa do ASO właścicieli modeli i30 (FD/2007-12) i Elantra (HD/2006-10). W egzemplarzach wyprodukowanych w Korei Południowej może dojść do zwarcia w układzie zasilania modułu sterowania układem ABS.

Problem ten dotyczy 5912 samochodów pochodzących z polskich salonów sprzedaży.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 645 17 00.