Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDANIE NA WEEKEND | GDDKiA, Zafira Life, FCA, PureTech, Dakar 2019
TESTY | Dziecko w Peugeot 308 II hatchback - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Peugeot 308 II hatchback - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI

Foteliki samochodowe | Grupa 2-3 | 100-150 cm


Britax-Romer rozszerza funkcjonalność fotelików dziecięcych z gamy KidFix

06-12-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Kilka tygodni temu odwiedziliśmy główną siedzibę i fabrykę firmy Britax-Romer w Leipheim. Jedną z zaprezentowanych nam wówczas nowości była nowa generacja fotelików dziecięcych KidFix, które trafiły właśnie do sprzedaży na polskim rynku.

BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Foteliki samochodowe - Britax-Romer rozszerza funkcjonalność fotelików dziecięcych z gamy KidFix | Britax-Romer KidFix2 R, Britax-Romer KidFix2 S

Foteliki KidFix przeznaczone są dla dzieci w wieku 3,5-12 lat o wzroście 100-150 cm i wadze 15-36 kilogramów. Z modeli drugiej generacji - z nakładką amortyzującą zakładaną na pas bezpieństwa X-Pad czy dodatkowym systemem chroniącym przed skutkami uderzenia bocznego SICT - niejednokrotnie korzystaliśmy podczas naszych testów samochodów.

W praktyce każde dziecko rośnie inaczej i nie zawsze przed osiągnięciem 12 roku życia czy 150 cm wzrostu jego sylwetka mieści się w foteliku. W tej sytuacji większość rodziców decyduje się, zgodnie z obowiązującymi przepisami do osiągnięcia 135 cm wzrostu, na przewożenie dziecka poza urządzeniem ochronnym (fotelik nie jest tu jedynym rozwiązaniem). Stanowi to jednak poważne zagrożenie dla zdrowia i życia dziecka, ponieważ wysokość mocowania, a tym samym przebieg na odcinku barkowym, samochodowego pasa bezpieczeństwa nie jest dostosowana do tak małej osoby.

Rozwiązaniem jest zakup podkładki podwyższającej, ale i w tym przypadku istnieje spore ryzyko. Niejednokrotnie już zwracaliśmy uwagę, że jeśli już, to powinna być wykonana z plastiku i mieć rogi, które podtrzymują pas biodrowy. Nadal jednak nie jest to stuprocentowe rozwiązanie, gwarantujące optymalny poziom bezpieczeństwa. Niemniej podczas kontroli policjant nie ma podstawy do wystawienia mandatu (kara za przewożenie dziecka poza urządzeniem ochronnym wynosi 500 złotych i 6 punktów karnych).

BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Foteliki samochodowe - Britax-Romer rozszerza funkcjonalność fotelików dziecięcych z gamy KidFix | Britax-Romer KidFix2 R, Britax-Romer KidFix2 S

Britax-Romer zdecydował się na wprowadzenie prostego, choć zalecanego jako ostateczne po osiągnięciu przez dziecko 135 cm wzrostu, rozwiązania. Jedną z cech nowych fotelików dziecięcych KidFix2 R i S jest możliwość rozłożenia na dwa elementy - oparcie i siedzisko. Co ważne, powstałe w ten sposób podwyższenie wciąż montowane jest za pomocą systemu Isofix! Stanowi więc integralną część z konstrukcją samochodu i stanowi dodatkową ochronę podczas wypadku. Bez zmian - jak w KidFix II-generacji - zapięty pas bezpieczeństwa opiera się na rogach podwyższenia, zaś jego prawidłowe ułożenie na udach dziecka zapewnia środkowa prowadnica Secure Guard.

Nowe modele KidFix2 R i S są też wyjaśnieniem, z jakich podwyższeń marki Britax-Romer korzystają specjaliści z Euro NCAP podczas ostatnich testów zderzeniowych.

BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Foteliki samochodowe - Britax-Romer rozszerza funkcjonalność fotelików dziecięcych z gamy KidFix | Britax-Romer KidFix2 R, Britax-Romer KidFix2 S

Różnica pomiędzy modelami R i S sprowadza się do ochrony bocznej. W tym drugim zastosowano rozwiązanie SICT, które jest już znane z poprzednich wersji fotelików KidFix. Jest to rodzaj dużej tarczy umieszczonej w oparciu bocznym na wysokości ramion dziecka, którą manualnie ustawia się od strony drzwi samochodu. W ten sposób powstaje rodzaj odboju, który podczas uderzenia w bok pojazdu amortyzuje, pochłania i rozprowadza powstałą energię po skorupie fotelika.

Uzupełnieniem gamy fotelików KidFix jest model M (z SICT), który różni się długością siedziska, co zapewnia lepsze i wygodniejsze podparcie ud. Siedzisko mierzy 43 cm, w pozostałych jest o 4 cm krótsze. Bez zmian pozostaje wysokość, od 67 cm do 85 cm z maksymalnie wysuniętym zagłówkiem. Ta sama jest również szerokość wynosząca 48 cm, ale przy wysuniętym z obu stron systemie SICT to już 54 cm.

Fotelik KidFix2 R dostępny jest w pięciu kolorach tapicerki, jego sugerowana cena detaliczna to 769 złotych. Natomiast model KidFix2 S oferowany jest w ośmiu kolorach, przy czym dla sześciu cenę ustalono na poziomie 859 złotych, a dla tapicerki Marble Blue i Marble Grey (prezentowanej na naszych zdjęciach) 959 złotych.

BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Foteliki samochodowe - Britax-Romer rozszerza funkcjonalność fotelików dziecięcych z gamy KidFix | Britax-Romer KidFix2 R, Britax-Romer KidFix2 S

Pomimo wprowadzenia do gamy KidFix nowych fotelików R, S i M nadal oferowane są KidFix II XP SICT oraz SL i SL SICT. Wszystkie wyposażone zostały w system mocowania Isofix, alternatywnie może do tego posłużyć samochodowy pas bezpieczeństwa. Britax-Romer dopuszcza ich ustawienie wyłącznie przodem do kierunku jazdy.

Polecamy
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Foteliki samochodowe - Nowe oceny ADAC fotelików samochodowych dla dzieci | Testy

Nowe oceny ADAC fotelików samochodowych dla dzieci

Seetroen, czyli lek na chorobę lokomocyjną

Narażanie dziecka na utratę życia, część 3

 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2019 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry