Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Auto Nostalgia coraz bardziej... nostalgiczna
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Aktualności

Klub Pancernika powraca
17-08-2011, źródło: materiały prasowe

15 sierpnia rozpoczęłą się tegoroczna edycja ogoólnopolskiej kampanii Instytutu Transportu Samochodowego "Klub Pancernika klika w fotelikach". Tak jak w latach poprzednich, również w tym roku bohater kampanii - Pancernik Gustaw - będzie zwracał uwagę dzieci na zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym, a ich rodzicom przypominał o konieczności przewożenia najmłodszych w samochodach w specjalnych, odpowiednio dobranych i poprawnie zamontowanych fotelikach.



W 2005 roku badania sondażowe na reprezentatywnej próbie Polaków posiadających dzieci w przedziale wiekowym 4-12 lat wskazywały, że jedynie 52 proc. rodziców prawidłowo przewoziło swoje dzieci w samochodach osobowych. Poprzednie edycje kampanii (2005-2007) oraz inne działania promujące bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów, przyczyniły się do wzrostu odsetka rodziców, przewożących swoje dzieci w odpowiednich urządzeniach zabezpieczających do 81,5 proc. Jednocześnie wciąż aż 11 proc. rodziców nigdy z takich urządzeń nie korzystało i to główwnie do nich kierowany jest przekaz kampanii.

Głównym, długofalowym założeniem kampanii jest edukacja oraz motywowanie dzieci w wieku 4-12 lat i ich rodzicóww do bezpiecznych zachowań w ruchu drogowym, ze szczególlnym naciskiem na stosowanie urządzeń zwiększających bezpieczeństwo dzieci. Działania w ramach tegorocznej edycji kampanii skupiać się będą ponadto na podnoszeniu świadomości rodziców w zakresie odpowiedniego doboru fotelików do wagi, wzrostu i potrzeb dziecka oraz promowaniu postaw, zarówno wśród dzieci, jak i rodziców co do bezwzględnego stosowania tych urządzeń, niezależnie od długości trasy, rodzaju drogi, panujących na niej warunków czy niewygody dziecka.

Integralną częścią ogólnopolskich działań promujących przekaz kampanii za pośrednictwem telewizji, radia, prasy i billboardów, jest strona internetowa www.klubpancernika.pl. Najmłodsi znajdą na niej gry i zabawy ćwiczące spostrzegawczość i umiejętności manualne oraz będą mogli śledzić przygody bohatera akcji - Pancernika Gustawa - który zapięty odpowiednio w swoim foteliku, odwiedzi fantastyczne miejsca i ciekawe osoby, by porozmawiać z nimi o bezpieczeństwie i ich doświadczeniach z nim związanych. Dorosłych autorzy strony zachęcają do zapoznania się z przepisami i wskazówkami w zakresie bezpiecznego przewożenia dzieci w samochodzie oraz skorzystania z giełdy fotelików. W sekcji przeznaczonej dla nauczycieli zamieszczono scenariusze zajęć i inne materiały dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Organizatorem i inicjatorem kampanii jest Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie dzięki współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko. Za przygotowanie i promocję kampanii odpowiedzialna jest Fabryka Komunikacji Społecznej.

Spot TV najnowszej kampanii "Klub Pancernika"



  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry