strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
testy zderzeniowe EuroNCAP
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP
26 lutego 2008

Organizacja EuroNCAP wprowadziła nową kategorię samochodów (pickup) poddawanych testom zderzeniowym. Jako pierwsze wzięły w nich udział: Nissan Navara, Isuzu D-Max/Rodeo oraz Mitsubishi L200.

Ponadto ogłoszono wyniki dla: Suzuki Splash, Renault Kangoo, Citroen C5, BMW X3 oraz Daihatsu Terios.

Nissan Navara - segment pickup, otrzymał 1 (przekreśloną) gwiazdkę (18 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (1 pkt.), bocznego (16 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów na przednich miejscach (1 pkt.). Ocena dotyczy modeli o numerach VIN: VSKCVND40U0218002 - VSKCVND40U0276585.

Zobacz: Poprawiony wynik po modyfikacji oprogramowania sterownika poduszek powietrznych (14 marca 2008)

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 3 gwiazdki (32 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (14 pkt.).

Auto posiadałoł: dwie czołowe poduszki powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia oraz sygnalizację niezapiętych dla miejsca kierowcy.
Oświadczenie Nissana w sprawie wyników tego testu.

Isuzu D-Max/Rodeo - segment pickup, otrzymało 2 (w tym jedną przekreśloną) gwiazdki (17 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (2 pkt.), bocznego (15 pkt.).

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 2 gwiazdki (22 pkt.), a za ochronę pieszych 1 gwiazdkę (2 pkt.).

Auto posiadało: przednią poduszkę powietrzną pasażera oraz przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami.

Mitsubishi L200 - segment pickup, otrzymało 4 gwiazdki (27 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (9 pkt.), bocznego (16 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów dla przednich miejsc (2 pkt.).

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 3 gwiazdki (32 pkt.), a za ochronę pieszych 1 gwiazdkę (2 pkt.).

Auto posiadało: przednie poduszki powietrzne oraz przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia.

Suzuki Splash - segment aut miejskich, otrzymało 4 gwiazdki (30 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (13 pkt.), bocznego (16 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy (1 pkt.).

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 3 gwiazdki (32 pkt.), a za ochronę pieszych 3 gwiazdki (19 pkt.).

Auto posiadało: przednie i boczne poduszki powietrzne oraz przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia.

Renault Kangoo - segment minivanów, otrzymało 4 gwiazdki (28 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (13 pkt.), bocznego (14 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy (1 pkt.).

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 4 gwiazdki (41 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (14 pkt.).

Auto posiadało: przednie i boczne poduszki powietrzne oraz przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia.

Citroen C5 - duży samochód rodzinny, otrzymał 5 gwiazdek (35 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (15 pkt.), bocznego (16 pkt.), w słup (2 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów dla przednich miejsc (2 pkt.).

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 4 gwiazdki (38 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (11 pkt.).

Auto posiadało: poduszki powietrzne przednie, boczne, kurtynowe i chroniącą nogi kierowcy oraz przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia.

BMW X3 - mały samochód terenowy, otrzymał 4 gwiazdki (28 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (12 pkt.), bocznego (15 pkt.), w słup (1 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów dla przednich miejsc (0 pkt.).

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 4 gwiazdki (39 pkt.), a za ochronę pieszych 1 gwiazdkę (5 pkt.).

Auto posiadało: poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe oraz przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia.

Daihatsu Terios - mały samochód terenowy, otrzymał 4 gwiazdki (28 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (11 pkt.), bocznego (15 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów dla przednich miejsc (2 pkt.).

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 3 gwiazdki (31 pkt.), a za ochronę pieszych 3 gwiazdki (19 pkt.).

Auto posiadało: poduszki powietrzne przednie i boczne oraz przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia.

Szczegółowe wyniki testów opublikujemy w numerze 2/2008 magazynu motoryzacyjnego "Jedź Bezpiecznie".
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatno¶ci | wydawca: Williana | kontakt | do góry