strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
testy zderzeniowe EuroNCAP
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP
29 sierpnia 2007

Ogłoszone w sierpniu wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP dotyczą czterech modeli samochodów - Fiata 500, Renault Twingo, KIA cee'd i Peugeot 308.

Hyundai i30 - segment aut miejskich, otrzymał 5 gwiazdek (35 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (15 pkt.), bocznego (16 pkt.), w słup (2 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów na przednich miejscach (2 pkt.).

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 3 gwiazdki (28 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (14 pkt.).

Testowany przez EuroNCAP model i30 wyposażony był w silnik 1.6 w wersji wyposażenia wnętrza GLS. Auto posiadało posiadał poduszki powietrzne: dwie czołowe, dwie boczne, dwie kurtynowe, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia oraz sygnalizację niezapiętych dla przednich foteli.



W tej samej kategorii aut testowano jeszcze Renault Twingo. Auto otrzymało ocenę 4 gwiazdek (za zderzenie czołowe 11 pkt, boczne 16 pkt. i sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy 1 pkt.).

Za ochronę potrąconego pieszego przyznano 11 pkt, za co przypadają 2 gwiazdki.

Procedura testów EuroNCAP sprawdzająca bezpieczeństwo dzieci zakłada ustawienie przednich foteli w połowie zakresu regulacji ich odległości od kokpitu. Ponieważ ustawienie takie uniemożliwiło montaż fotelików dziecięcych na tylnej kanapie specjaliści z EuroNCAP nie przyznali ocen w tej kategorii. Przepisy testów EuroNCAP nie dopuszczają montażu fotelika na przednim miejscu pasażera.

Renault przekazało do testów Twingo z silnikiem 1.2 w wersji wyposażenia Dynamique. Posiadał on dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtynowe poduszki powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczmi i ogranicznikiem napięcia oraz sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy.

KIA doczekała się 5 gwiazdek EuroNCAP. Otrzymał je model cee'd uzyskując 34 punkty (13 za zderzenie czołowe, 16 za boczne, 2 za uderzenie w słup i 3 za sygnalizację niezapiętych pasów: dwa zamiejsca z przodu i jeden wspólny za tylną kanapę). Bezpieczeństwo dzieci oceniono na 37 punktów (4 gwiazdki), zaś ochronę pieszego na 11 pkt. (2 gwiazdki).

Testowany model posiadał silnik 1.6 w nadwoziu hatchback. Wersja wyposażenia GLS obejmowała m.in. 6 poduszek powietrznych, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich podróżnych.
Można się spodziewać, że podobne wyniki uzyska bliźniaczy Hyundai i30.

Ostatni z testowanych modeli to Peugeot 308, który wkrótce zastąpi na rynku model 307. Auto otrzymało 5 gwiazdek (34 pkt. - 14 zderzenie czołowe, 15 boczne, 2 za uderzenie w słup i 2 za sygnalizację niezapiętych pasów). Za bezpieczeństwo dzieci przyznano 39 punktów (4 gwiazdki), a za ochronę pieszego 19 punktów (3 gwiazdki).

Testom poddany został model z silnikiem diesla 1.6 HDi, w wersji Premium. Auto wyposażone było w 7 poduszek powietrznych, w tym chroniącą kolana kierowcy, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikiem oraz sygnalizację niezapiętych pasów dla przednich foteli.

www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatno¶ci | wydawca: Williana | kontakt | do góry