strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
testy zderzeniowe EuroNCAP
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP
26 września 2007

Ogłoszone we wrześniu wyniki przeprowadzonych ostatnio testów zderzeniowych EuroNCAP dotyczą czterech modeli samochodów - Hyundai i30, Ford Mondeo oraz Volkswagen Tiguan i Caddy.

Hyundai i30, segment małych samochodów rodzinnych, otrzymał 4 gwiazdki (33 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (12 pkt.), bocznego (16 pkt.), w słup (2 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich pordróżnych (3 pkt.).

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 3 gwiazdki (34 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (14 pkt.).

Testowany przez EuroNCAP model i30 wyposażony był w silnik 1.6 w wersji wyposażenia wnętrza GLS. Auto posiadało poduszki powietrzne: dwie czołowe, dwie boczne, dwie kurtynowe, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia oraz sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc.

Ford Mondeo (zaliczany do dużych samochodów rodzinnych) otrzymał 5 gwiazdek (za zderzenie czołowe 15 pkt, boczne 16 pkt., w słup 2 pkt. i sygnalizację niezapiętych pasów dla przednich miejsc 2 pkt.).

Za ochronę potrąconego pieszego przyznano 18 pkt. (2 gwiazdki), a za bezpieczeństwo dzieci podróżujących w fotelikach 39 pkt. (4 gwiazdki).

Ford Mondeo posiadał silnik wysokoprężny o pojemności 2.0 w wersji wyposażenia wnętrza "Trend". W wersji standardowej posiada siedem poduszek powietrznych: dwie przednie, dwie boczne, dwie kurtynowe i jedną chroniącą nogi kierowcy, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczmi i ogranicznikiem napięcia oraz sygnalizację niezapiętych pasów dla przednich miejsc.

Poprzednie generacje Forda Mondeo poddawane były także testom zderzeniowym EuroNCAP: 1997 (2 i 1/2 gwiazdki), 2001 (4) i 2002 (4).

Mały samochód terenowy Volkswagen Tiguan otrzymał 34 punkty, za co przypada 5 gwiazdek EuroNCAP. W teście zderzenia czołowego przyznano 14 pkt. bocznego 16 pkt., w słup 2 pkt. i za sygnalizację niezapiętych pasów z przodu 2 punkty.

Bezpieczeństwo dzieci oceniono na 39 punktów (4 gwiazdki), zaś ochronę pieszego na 17 pkt. (2 gwiazdki).

Testowany model posiadał silnik wysokoprężny 2.0 TDi. Wersja wyposażenia Trend/Fun obejmuje 6 poduszek powietrznych, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz sygnalizację niezapiętych pasów dla przednich miejsc.

Volkswagen Caddy otrzymał 4 gwiazdki za sumę 27 pkt. (12 pkt. za zderzenie czołowe i 15 pkt. za boczne). Auta nie poddano procedurze uderzenia w słup ponieważ na jego wyposażeniu standardowym brak kurtyn powietrznych. Producent nie oferuje w nim także sygnalizacji niezapiętych pasów.

Za bezpieczeństwo dzieci przyznano 30 punktów (3 gwiazdki), a za ochronę pieszego 13 punktów (2 gwiazdki).

Auto - zaliczone zostało do kategorii minivanów, posiadało silnik diesla 1.9 TDi, w wersji Life. Na jej wyposażeniu znajdują się dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne oraz przednie pasy z napinaczami i ogranicznikiem.
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatno¶ci | wydawca: Williana | kontakt | do góry