portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
PRZEPISY | Pijany kierowca straci pojazd
TESTY | Plusy i minusy - Pozytywny problem z ocenÄ… Hondy ZR-V
TESTY | Dziecko w Hondzie ZR-V - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
PORADY

Eksploatacja samochodu | Amortyzatory


Czy sam wiek samochodu może stanowić zagrożenie na drodze?

24-07-2018 | źródło: materiały prasowe

Produkowany od 1974 roku Volkswagen Golf jest jednym z najpopularniejszych modeli samochodów na całym świecie. Na przykładzie naprawy egzemplarza z IV generacji specjaliści z BILSTEIN pokazują, że podstawą zachowania bezpieczeństwa na drodze jest sprawny układ zawieszenia.

PORADY | Czy sam wiek samochodu może stanowić zagrożenie na drodze? | Amortyzatory

Opisywana historia równie dobrze mogła wydarzyć się w Polsce. Choć dotyczy Volkswagena Golfa IV (1997-2003) to można ją też przypisać do każdego używanego samochodu. Niezależnie od marki, daty produkcji czy przebiegu, elementy zawieszenia podlegają zużyciu. Jest ono jednak na tyle stopniowe, że kierowca nie odczuwa tego na co dzień. Powoli, lecz skutecznie przyzwyczaja się do odmiennego, niż pierwotne, zachowania samochodu na drodze.

"Efekty zużycia amortyzatorów są łatwe do wychwycenia, szczególnie dla osoby, która na co dzień nie jeździ tym samochodem. Najczęstsze objawy to nurkowanie przodu w trakcie hamowania, podskakiwanie koła w trakcie jazdy po nierównościach, przechyły nadwozia na zakrętach czy wibracje odczuwalne na kierownicy. W konsekwencji może to nawet zakłócić prawidłowe działanie systemów ABS czy ESP. W związku z tym wskazana jest systematyczna kontrola amortyzatorów, najlepiej co dwadzieścia tysięcy kilometrów przebiegu"

- mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w firmie IHR Warszawa.

PORADY | Czy sam wiek samochodu może stanowić zagrożenie na drodze? | Amortyzatory

W opisywanym egzemplarzu Volkswagena Golfa, o przebiegu 190 tysięcy kilometrów, nastąpiły już do takie objawy. Co więcej, po wjechaniu na kanał w warsztacie okazało się, że w przednim amortyzatorze doszło do wycieku oleju, a sprężyny z tyłu były mocno skorodowane. W każdej chwili groziło to ich pęknięciem i nagłą utratą przyczepności.

PORADY | Czy sam wiek samochodu może stanowić zagrożenie na drodze? | Amortyzatory

Właściciel samochodu zdecydował się na kompletną wymianę amortyzatorów na standardowe B4 i sprężyny B3, oba z serii Replacement. Zgodnie z sugestią mechanika zamontowano też nowe łożyska górne, elementy mocowania, osłony ochronne oraz odboje. Wszystkie te części można skompletować z katalogu BILSTEIN B1.

Warto podkreślić, że BILSTEIN nadal oferuje fabrycznie nowe amortyzatory do samochodów wyprodukowanych 30, 40 czy nawet 50 lat temu. W większości przypadków można je zastąpić ulepszonymi pod względem parametrów amortyzatorami BILSTEIN B6 z serii Performance.

"Taka kompleksowa wymiana elementów układu zawieszenia pozwala przywrócić pierwotne właściwości jezdne. Teraz różnicę w prowadzeniu poczuje nawet długoletni użytkownik tego samochodu. Ten przykład doskonale pokazuje, że sam wiek samochodu nie stanowi zagrożenia na drodze. Warunkiem zachowania wysokiego poziomu bezpieczeństwa jest systematyczna kontrola stanu technicznego i wymiana zużytych części w odpowiednim czasie"

- dodaje Andrzej Wojciech Buczek.

Polecamy
PORADY | Textar wycisza zgielk uliczny | Uklad hamulcowy PORADY | Proste błędy, które prowadzą do uszkodzenia przegubu półosi | Przeniesienie napędu PORADY | Wymiana oleju w skrzyni biegów?

Textar wycisza zgiełk uliczny

Proste błędy, które prowadzą do uszkodzenia przegubu półosi

Wymiana oleju w skrzyni biegów?

 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry