Untitled Document
logo

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Hyundai na salonie samochodowym we Frankfurcie
WYDARZENIA | Honda na salonie samochodowym we Frankfurcie
WYDANIE NA WEEKEND | Prędkość, Kia plug-in, e-mobilność, WCOTY, GDDKiA
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
PORADY

Eksploatacja samochodu | Hak holowniczy


Montaż haka holowniczego a tylne czujniki parkowania

02-04-2019 | źródło: materiały prasowe

Współczesne samochody wyposażone są w coraz więcej systemów wspomagających kierowcę, jednym z nich są czujniki parkowania. W kontekście montażu haka holowniczego pojawia się pytanie, czy wpłynie to jakkolwiek na ich pracę np. podczas ciągnięcia przyczepy?

PORADY I Eksploatacja samochodu - Montaż haka holowniczego a tylne czujniki parkowania I Hak holowniczy

Czujniki parkowania działają na zasadzie echosondy, czyli emitują fale ultradźwiękowe. Są jak nadajniki i odbiorniki - emitują falę, która po odbiciu od przeszkody, wraca po określonym czasie i informuje o odległości od danego obiektu. Pracy czujników towarzyszą sygnały dźwiękowe. Wraz ze zmniejszeniem odległości od przeszkody, zwiększa się częstotliwość ich występowania. Niektórzy z nas żyją w przekonaniu, że sam montaż haka lub np. ciągnięcie przyczepy zaburzy pracę czujników parkowania.

"W samochodach wyposażonych w tylne czujniki parkowania nie ma żadnego problemu z montażem haka holowniczego. W większości z nich mamy kilka możliwości czasowej dezaktywacji czujników. Sam hak również nie będzie przez nie wykrywany, gdyż haki najnowszej generacji są po prostu składane na czas ich nieużywania. Jeśli chodzi o wyłączenie czujników, w wielu pojazdach można zrobić to za pomocą przycisku na konsoli. Nierzadko procedurę tę można przeprowadzić także po podłączeniu testera diagnostycznego i wybraniu odpowiedniej funkcji. Jest również możliwe, że podpięcie dedykowanej wiązki elektrycznej samoczynnie czasowo dezaktywuje tylne czujniki parkowania"

- tłumaczy Mariusz Fornal, kierownik działu technicznego w firmie Steinhof.

Istnieje zatem wiele sposobów na poradzenie sobie z tylnymi czujnikami parkowania. W samochodach wyposażonych w sensory można bez przeszkód zamontować hak i korzystać z jego pełnej funkcjonalności, począwszy od ciągnięcia przyczepy po zamontowanie bagażnika na rowery. Gdzie jednak szukać informacji, jakiej metody użyć, by dezaktywować tylne czujniki parkowania w naszym samochodzie?

"Informacje na temat skorzystania z poszczególnych metod każdorazowo można sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu lub bezpośrednio u jego producenta. Najmniej zachodu jest oczywiście w momencie, gdy nasze auto wyposażone jest w specjalny przycisk lub dedykowana wiązka sama wyłącza czujniki. W Steinhof informujemy klientów o takich sposobach i dbamy o to, by nasze haki spełniały najwyższe standardy jakości, co obejmuje również wygodę eksploatacji"

- podsumowuje Mariusz Fornal.

Polecamy
PORADY | Czy sam wiek samochodu może stanowić zagrożenie na drodze? | Amortyzatory PRODUKTY | Akcesoria - Seetroen, czyli lek na chorobę lokomocyjną PORADY | Textar wycisza zgielk uliczny | Uklad hamulcowy

Czy sam wiek samochodu może stanowić zagrożenie na drodze?

Seetroen, czyli lek na chorobę lokomocyjną

Textar wycisza zgiełk uliczny

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2019 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry