portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Eksploatacja samochodu | Amortyzatory

Kolejne badania BILSTEIN potwierdzajďż˝: polscy kierowcy dbajďż˝ o zawieszenia w swoich samochodach!
24-10-2016 | �r�d�o: materia�y prasowe



W lipcu tego roku, po raz pierwszy w historii, przyjecha� do Polski mobilny tester zawieszenia firmy BILSTEIN. Wyniki test�w by�y pozytywnym zaskoczeniem, nie inaczej jest po drugiej turze przeprowadzonej we wrze�niu!



W Polsce �rednia wieku samochodu wci�� wynosi - wed�ug r�nych �r�de� - 12-15 lat. Ich warto�� rynkowa maleje z ka�dym rokiem i mo�na by si� spodziewa�, �e ich w�a�ciciele nie b�d� inwestowa� w popraw� stanu technicznego. Z regu�y ograniczaj� wydatki jedynie do element�w, kt�re kontrolowane s� podczas okresowych bada� technicznych. Teoretycznie obejmuj� one i zawieszenie, jednak zakres badania technicznego�daleki jest od idea�u.

"Zawieszenie to jeden z najwa�niejszych uk�ad�w pojazdu. G��wnym jego elementem jest amortyzator, kt�ry odpowiada za utrzymanie optymalnego docisku ko�a do nawierzchni, co zapewnia utrzymanie zadanego toru jazdy. Zarazem jest on podatny na uszkodzenia mechaniczne, do kt�rych cz�sto doprowadzaj� sami kierowcy" - m�wi Andrzej Wojciech Buczek, Doradca Techniczny w firmie IHR - "Najcz�stszymi b��dami kierowc�w jest wje�d�anie w dziury na drodze, ostre podje�d�anie pod kraw�niki czy progi zwalniaj�ce, jak i przeci��enia samochodu zar�wno nadbaga�em jak i gwa�townym przyspieszaniem i ostrym hamowaniem. Niezale�nie od tego elementy zawieszenia podlegaj� naturalnemu zu�yciu materia�u, do czego stopniowo przyzwyczaja si� kierowca".

Bior�c wi�c pod uwag� wiek pojazdu, koszty do poniesienia przy zakupie nowych amortyzator�w i ich monta�u, nie zawsze odpowiedni styl jazdy kierowcy oraz pobie�n� ocen� zawieszenia podczas badania okresowego mo�na za�o�y�, �e stan techniczny samochodu b�dzie pozostawia� wiele do �yczenia. Zaprzeczaj� temu - co jest pozytywnym zaskoczeniem - badania, kt�re w ostatnim czasie przeprowadzi�a w Polsce firma BILSTEIN.



"Mobilny tester zawieszenia to urz�dzenie diagnostyczne pozwalaj�ce na sprawdzenie stanu amortyzator�w, spr�yn i element�w metalowo-gumowych w samochodzie osobowym. Ka�de ko�o sprawdzane jest oddzielnie pod k�tem przyczepno�ci do nawierzchni oraz amortyzacji nadwozia" - dodaje Andrzej Wojciech Buczek z IHR - "Za jego pomoc� we wrze�niu bezp�atnie skontrolowali�my 456 samochod�w w r�nych regionach Polski. W 92,3 proc. wyniki by�y na poziomie zadowalaj�cym, w pozosta�ych zawieszenie wymaga�o natychmiastowej wymiany".

Ostatnie wyniki zbli�one s� do tych z pocz�tku wakacji. W�wczas na mobilnym testerze zawieszenia BILSTEIN skontrolowano 327 samochod�w, a odsetek kwalifikuj�cych si� do naprawy wyni�s� 8,3 proc. Na zako�czenie ka�dy z kierowc�w otrzyma� wydruk z wynikami test�w oraz zalecenia odnosz�ce si� do dalszej eksploatacji.

"Zar�wno pierwsze, jak i drugie wyniki test�w zawieszenia s� dla nas du�ym zaskoczeniem. Jednocze�nie ciesz�, bo dobitnie zaprzeczaj� obiegowej opinii, �e polscy kierowcy nie dbaj� o stan techniczny swoich samochod�w, przynajmniej na polu tak kluczowego elementu jakim s� amortyzatory" - podsumowuje Andrzej Wojciech Buczek z IHR - "Planujemy powt�rzy� t� akcj� w przysz�ym roku, daj�c mo�liwo�� bezp�atnej kontroli kolejnym kierowcom. Warto w tym miejscu podkre�li�, �e stan zawieszenia powinien by� regularnie sprawdzany po przebiegu 20 tys. kilometr�w".

czytaj tak�e:
BILSTEIN ponownie udost�pnia mobilny tester zawieszenia
Okazja do skorzystania z mobilnego testera zawieszenia
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry