Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Eksploatacja samochodu | Amortyzatory

Pomijany element zawieszenia
30-05-2016 | źródło: materiały prasowe Bilstein

O roli sprawnych amortyzatorów w zawieszeniu samochodu nikogo nie trzeba przekonywać. Specjaliści reprezentujący firmę Bilstein zalecają przy ich wymianie również montaż nowych sprężyn.





Sprężyny montowane są pomiędzy teleskopem amortyzatora, a nadkolem samochodu. Tak naprawdę to one odpowiadają za prawidłowe resorowanie podwozia i zachowanie zaprogramowanego skoku koła podczas jazdy. Stąd też nieustannie poddawane są ściskaniu i rozciąganiu, jak i działaniu sił bocznych. Wszystko to zostaje uwzględnione na etapie projektowania sprężyn, a do ich produkcji używa się stali chromo-wanadowej i chromowo-krzemowej. Na koniec, po procesie formowania, są dodatkowo hartowane.

"Na sprężynach oparte jest całe podwozie samochodu, zaś w trakcie jazdy działają na nie ekstremalne siły" - mówi Andrzej Chmielewski, doradca techniczny w firmie IHR - "Pozostawienie starych sprężyn albo przyczyni się do szybszego zużycia dopiero co założonych amortyzatorów albo kierowca w ogóle nie odczuje poprawy".

Oferta firmy Bilstein obejmuje również sprężyny, które sprzedawane są jednak osobno. Noszą one oznaczenie katalogowe B3 i przeznaczone są do montażu zarówno z amortyzatorami serii replacement (czarne), jak i performance (żółte) z linii B6. Wszystkie sprężyny Bilstein B3 charakteryzują się innowacyjnymi rozwiązaniami, jak zakończenie typu "pigtail", spiralą "minibloc" czy centralnym rozkładem sił.

Sprężyny są nierozłącznym elementem amortyzatorów i na ich szybsze zużycie wpływają te same czynniki. Przede wszystkim to jazda z nieprawidłowym ciśnieniem w oponach, przeładowywanie samochodu, częste podjazdy pod krawężniki czy jazda po uszkodzonej nawierzchni drogi. Jednak, o ile uszkodzenia amortyzatorów mogą być widoczne "gołym okiem" bądź odczuwalne dla pasażerów, to mało kto wiąże pogorszenie trakcji i komfortu ze sprężynami.

"Naturalnie każdy właściciel samochodu poszukuje tańszych sposobów na jego naprawę, ale takie podejście nie zawsze przyniesie spodziewane korzyści. Co więcej, w przypadku zawieszenia można pogorszyć właściwości jezdne, co przełoży się również na bezpieczeństwo bądź doprowadzić do poważniejszego uszkodzenia" - dodaje Andrzej Chmielewski.

Wymiana amortyzatorów i sprężyn powinna być uzupełniona nowym mocowaniem górnym. Element ten na sztywno łączy trzpień amortyzatora z karoserią samochodu, przez co nieustannie poddany jest dużym obciążeniom.

Przy wyborze sprężyn Bilstein B3 trzeba pamiętać, że dana referencja jest przypisana do konkretnej osi. Ze względu na inne zadania musi się różnić charakterystyką współpracy - z przodu z kolumnami McPhersona, z tyłu z wszelkimi typami belek. Informacja o tym jest wyraźnie zaznaczona przy numerze produktu i na opakowaniu. W przypadku wątpliwości warto sprawdzić to w katalogu on-line pod adresem: www.bilstein-amortyzatory.pl
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry