Untitled Document
logo

NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Mazda CX-30
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Ford Explorer Plug-In Hybrid
WYDANIE NA WEEKEND | Ofiarom wypadków, Octavia, Poczta, Paliwa, Drogi
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
Eksploatacja samochodu | Szyby

Dobrze (prze)widzieć
07-05-2015 | źródło: materiały prasowe

Kierowca musi być przygotowany na wiele zaskakujących sytuacji na drodze. Nawet podczas "przewidywalnej" jazdy po autostradzie może dojść do uszkodzenia szyby.



Współczesne samochody mają coraz więcej przeszkleń - od dużych szyb czołowych, poprzez trójkątne wstawki przy słupkach, na panoramicznych dachach kończąc. Wszystko to zapewnia lepsze doświetlenie wnętrza, a przez to podnosi komfort podróży. I choć wszystkie są odpowiednio zahartowane, to każda z nich podatna jest na uszkodzenia mechaniczne. Szczególnie ta przednia.

Przyczyn może być kilka. Najczęściej jest nią uderzenie kamienia, który został wyrzucony spod kół pojazdu jadącego przed nami. Trudno w ten sposób rozbić szkło, ale na powstałe mikropęknięcia bądź odpryski systematycznie będą oddziaływać wibracje pojazdu - m.in. pracujący silnik, opór powietrza czy jazda po nierównościach.

W konsekwencji dojdzie do powiększania się rys i pęknięć, które z jednej strony pogarszać będą widoczność kierowcy. Szczególnie odczuje to podczas jazdy w deszczu lub pod słońce. Z drugiej doprowadzi do konieczności kosztownej wymiany szyby. Jeśli będziemy się z tym ociągać, przy pierwszej kontroli policjant może ukarać nas mandatem, a nawet zatrzymać dowód rejestracyjny za zły stan techniczny pojazdu.

Rafał Kobza, Liqui Moly:
"Większość typowych uszkodzeń przedniej szyby można naprawić, ale pod warunkiem, że zrobimy to jak najszybciej. Coraz więcej warsztatów i serwisów samochodowych ma już do tego odpowiednie narzędzia oraz wiedzę".



Muszą jednak zostać spełnione warunki - średnica uszkodzenia nie może być większa od monety 2 złotowej, a naprawiany obszar nie obejmuje pola widzenia kierowcy (to mniej więcej prostokąt równy wysokości szyby i szeroki na 30 cm z osią biegnącą przez środek kierownicy).

Rafał Kobza, Liqui Moly:
"Do naprawy pęknięcia używany jest wypełniacz na bazie żywicy, który utwardza się lampą UV, a następnie szlifuje. Umiejętnie wykonana naprawa nie pozostawia śladu i gwarantuje bezpieczną jazdę samochodem".

O ile przypadkowego uszkodzenia szyby samochodowej nie da się przewidzieć, to konsekwencje zaniedbania naprawy jak najbardziej. Szybkie działanie pozwoli na oszczędność pieniędzy, czasu i nerwów, a tym samym poprawi bezpieczeństwo na drodze.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2019 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry