strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
Porady
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpiecze˝stwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Eksploatacja samochodu

Nawet przymrozek może utrudnić rozruch silnika
10-01-2010, materiał promocyjny firmy Boryszew

Od kilku lat w naszej strefie klimatycznej nie ma prawdziwej zimy. Łagodna pogoda uśpiła naszą czujność kierowcy i niestety część z nas bagatelizuje odpowiednie przygotowanie auta do zimy.



Dopiero po obfitym opadzie śniegu i spadku temperatury zauważyć można rosnący popyt na skrobaczki, czy odmrażacze. Pojawiają się też problemy z rozruchem silnika, które mogą być spowodowane stanem akumulatora, ale nie tylko...

Ten ostatni przypadek może być wynikiem naszego zaniedbania w konserwacji układu chłodzenia. Dziś nie podejrzewamy już nikogo o zalewaniu chłodnicy wodą, natomiast trzeba pamiętać, że płyn chłodniczy ma określoną żywotność. W trakcie codziennej eksploatacji dochodzi do naturalnych procesów chemicznych, które z czasem obniżają efektywność produktu.

W okresie zimowym dochodzi do różnic w temperaturach powietrza pomiędzy dniem i nocą i nawet niewielki przymrozek, przy zużytym płynie chłodzącym, może doprowadzić do jego krzepnięcia. W efekcie płyn zamiast spełniać swoją rolę w zapewnieniu optymalnej temperatury pracy silnika sam będzie potrzebował czasu na rozgrzanie się.

Pamiętajmy o tym szczególnie przy planowaniu wyjazdów świąteczno-noworocznych, czy wypadów na narty. Zmieniamy przecież otoczenie, na narty jedziemy tak gdzie leży śnieg, a więc temperatury są o wiele niższe od tych z miejsca naszego zamieszkania.

Płyn do chłodnic to przede wszystkim produkt wielosezonowy, którego częstotliwość wymiany określa producent auta. Jeśli jednak nie mamy takiej wiedzy, stosujmy zalecenia producenta płynu chłodniczego - co 2 lata lub co 30 tys. kilometrów.

Na rynku dostępne są dwa rodzaje płynów: w postaci produktu gotowego lub koncentratu. Jego dobór nie jest trudny, praktycznie jest to produkt uniwersalny. Firma Boryszew poszła jednak krok na przód i opracowała trzy płyny z przeznaczeniem do różnych typów chłodnic.

Borygo Nowy zalecany jest do chłodnic mosiężnych (miedzianych) lutowanych i aluminiowych; Borygo Eko do chłodnic aluminiowych lub żeliwnych; Borygo Alu to stworzony na kwasach organicznych płyn o wydłużonej żywotności do współczesnych chłodnic aluminiowych.

Więcej informacji i porad na stronie: www.borygo.pl

- przeprowadzaj systematyczne kontrole poziomu płynu w układzie chłodzenia;
- poziom płynu możesz odczytać na podziałce zbiorniczka wyrównawczego;
- płyn uzupełniaj zawsze przy wyłączonym i zimnym silniku;
- ubytki spowodowane wyciekiem najlepiej uzupełniać tym samym produktem, zaś ubytki z odparowania wodą destylowaną.
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry