Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Działania na rzecz BRD | Porozmawiajmy o prewencji

Bezpieczny pieszy
29-10-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

29 października 2015 roku, na zaproszenie Komendanta Głównego Policji, nasza Fundacja brała udział w panelu "Porozmawiajmy o prewencji". Spotkanie w całości poświęcone było bezpieczeństwu pieszego.



Tegoroczny panel "Porozmawiajmy o prewencji" podzielony był na 3 części: Regulacje prawne z zakresu bezpieczeństwa pieszych w ruchu drogowym, Edukacja na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz Nowoczesne rozwiązania infrastrukturalne wpływające na bezpieczeństwo pieszych.

Jak podaje policja, od stycznia do końca września tego roku na polskich drogach zginęło 534 pieszych, co stanowi 1/4 wszystkich ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych. W blisko połowie z nich (48 proc.) winnym był pieszy, w 36 proc. kierujący pojazdem, w pozostałych przypadkach uznano współwinę. Od wielu lat najwięcej wypadków z udziałem pieszych ma miejsce na obszarze zabudowanym (352 zabitych w pierwszych 9 miesiącach tego roku). Jednak w przeliczeniu liczby ofiar na liczbę wypadków więcej pieszych ginie poza obszarem zabudowanym (34:7).

Policjanci zwracają uwagę, że to właśnie poza terenem zabudowanym, piesi często poruszają się jezdnią lub poboczem, są też dużo gorzej widoczni w nocy oraz w złych warunkach atmosferycznych. Ponadto pojazdy rozwijają większe prędkości, która pieszym często nie daje dużej szansy na przeżycie.



Paneliści 3 części zdefiniowali 6 wniosków, które mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa pieszych. Punkt 4 "Parametry techniczne (oświetleniowe) odblasków, znaków drogowych i świateł samochodowych" idealnie wpisuje się do założeń naszej Kampanii Społecznej "Oświeceni" (www.oswieceni.eu). Jednym z Partnerów Merytorycznych kampanii jest Biuro Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Do zagadnień poruszanych podczas całego panelu będziemy powracać w najbliższych publikacjach.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry