strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
Porozmawiajmy o bezpieczeństwie
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport



Aktualności


Happening w centrum Warszawy
11-03-2009, foto: R2RC

"Żądamy utrzymania prawa do naprawy", "Nie chcemy przepłacać", "Jest nas 16 milionów kierowców". M.in. pod takimi hasłami odbył się dzisiaj w centrum Warszawy happening, którego celem było zwrócenie uwagi na wygasające w 2010 roku Rozporządzenie GVO.




Dzięki obowiązującemu od 2002 roku Rozporządzeniu GVO (BER 1400/2002) niezależne warsztaty i serwisy otrzymały dostęp do dokumentacji technicznych samochodów w zakresie napraw. Jednocześnie dotychczasowi producenci części zamiennych otrzymali prawo do ich sprzedaży pod własnym logo. W praktyce zwiększyła się konkurencja na rynku, a przede wszystkim kierowca otrzymał wybór - czy kupi tańsze części w sklepie motoryzacyjnym, czy droższe w autoryzowanym salonie lub też dokona naprawy w niezależnym, czy w autoryzowanym serwisie. Należy podkreślić, że w obu przypadkach części i usługi wykonywane są przy zachowaniu tych samych norm jakości i standardów.

Moc dotychczasowego Rozporządzenia GVO wygasa w 2010 roku i jak do tej pory przedstawiciele Komisji Europejskiej nie podjęli decyzji co dalej. Zapadnie ona najprawdopodobniej na przełomie marca i kwietnia tego roku, jednak odsunięcie jej w czasie nie pozwoli na przeprowadzenie procesu legislacyjnego do końca tego roku.

Do kontynuowania obecnego rozwiązania przekonują ich zarówno przedstawiciele producentów części, dystrubutorów jak i niezależnych warsztatów, którzy powołali w tym celu "Koalicję na rzecz Prawa do Naprawy" (The Right to Repair Campaign). Wszyscy oni - poza korzyściami dla kierowców, bronią także swoich miejsc pracy. Według szacunków w samej tylko Polsce dotyczy to 200 tysięcy osób, zaś skala problemu obejmuje Europę, a w przypadku producentów części także inne kraje świata.

Także każdy kierowca może podpisać petycję w sprawie przedłużenia GVO poprzez specjalnie przygotowany formularz na stronie: www.r2rc.pl

Happeningi "Koalicji na rzecz Prawa do Naprawy" za podtrzymaniem GVO organizowane są we wszystkich krajach Unii Europejskiej. W Polsce miały miejsce w Gdańsku (09.03), Warszawie (11.03) i Katowicach (12.03).
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatno¶ci | wydawca: Williana | kontakt | do góry