Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
logo

NOWE NA STRONIE:
Z RYNKU | Zaglądamy do Centralnej Ewidencji Pojazdów
PRZEPISY | Nie ma czegoś takiego, jak bezwzględne pierwszeństwo pieszych!
TESTY | Dogrywka - Honda Civic X hatchback sprzed liftu

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
PREZENTACJE

Paryż 2012/Toyota

Brakujący element
06-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Toyota konsekwentnie powiększa ofertę aut hybrydowych. Wraz z nową generacją Aurisa dołącza do niej model w nadwoziu kombi.




Trudna sytuacja na rynku skłania koncerny motoryzacyjne do produkowania aut małych, tanich i możliwie najmniej paliwożernych. Toyota, choć ma w ofercie i Aygo i Yarisa (także hybrydowego), chce zaproponować klientom coś więcej. Gama Aurisa, należącego do segmentu C, powiększa się o hybrydę w nadwoziu kombi. Ma ono w Europie, według danych sprzedaży, około 25 proc. udziału w tym segmencie. Polacy wybierają kombi jeszcze częściej, to prawie co 3 rejestrowany samochód.

I dziwi tylko, że do tej pory Toyota tego nie zauważała. A teraz gonić musi m.in. Hyundaia i30, Kię cee'd czy Skodę Octavię. Choć na starcie będzie już miała przewagę w postaci napędu hybrydowego.


Kombi, czyli Touring Sports, oparte jest na nowym hatchbacku. A ten w porównaniu do poprzednika wydłużył się o 30 mm do 4275 mm. Oczywiście kombi jest jeszcze dłuższe, dokładnie o 285 mm. Oba mają ten sam rozstaw osi 2600 mm.



Hybrydowe kombi wejdzie do sprzedaży z początkiem 2013 roku. To w sumie już za trzy miesiące, ale Toyota nie zdradza jeszcze wszystkich szczegółów. Można jednak domniemywać, że odziedziczy ono napęd z hatchbacka. A tu znalazło się to samo rozwiązanie, choć unowocześnione, co dotychczas. Jest to połączenie silnika benzynowego 1.8 VVT z elektrycznym o łącznej mocy 136 koni mechanicznych. Prawdopodobnie baterie zostaną także schowane pod tylną kanapą przez co bagażnik kombi nie utraci swoich właściwości.



Patrząc na bok Aurisa kombi jeszcze bardziej dostrzegamy dysproporcje pomiędzy powierzchnią blach, a przeszkleniami. Z jednej strony ma to zapewnić lepszą ochronę podróżujących osób przed skutkami uderzenia w bok auta. Z drugiej jednak do wnętrza dociera mniej światła, co może wpłynąć na samopoczucie siedzących tam osób. Sytuację może poprawić panoramiczny dach, który oferowany jest w hatchbacku.

Oprócz nowego Aurisa, Toyota zaprezentowała m.in. zmodernizowane Verso, Yarisa w wersji Trend oraz malutkiego IQ z napędem elektrycznym.

  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry