Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
logo

NOWE NA STRONIE:
Z RYNKU | Zaglądamy do Centralnej Ewidencji Pojazdów
PRZEPISY | Nie ma czegoś takiego, jak bezwzględne pierwszeństwo pieszych!
TESTY | Dogrywka - Honda Civic X hatchback sprzed liftu

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
PREZENTACJE
Paryż 2012 - Fiat

Czy Fiat spadnie na... cztery koła?
10-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Generalnie Fiat traci udziały w rynku. Obrazuje to m.in. sprzedaż nowych samochodów w naszym kraju - niegdyś niekwestionowany lider, a dziś Panda to jedyne auto osobowe tej marki w pierwszej dwudziestce.



Co prawda Panda to jeden z najpopularniejszych aut z segmentu A w Europie, ale panuje tu bardzo silna konkurencja. Na początku tego roku rozpoczęto sprzedaż jej III-generacji, a gliwicka fabryka nadal produkuje poprzednią pod nazwą Classic. Ale dziś to mało, o wiele za mało. Czy w pozyskaniu nowych klientów pomoże poszerzenie gamy tego miejskiego auta?

Okazuje się, że Fiat chce wyjść z Pandą poza obszar zabudowany. Stąd w Paryżu premierę miała wersja z napędem 4x4. W porównaniu do "zwykłej" podniesiono prześwit, co przełożyło się na większe możliwości w terenie. Na zewnątrz elementy plastikowe pomagają chronić lakier karoserii przed uszkodzeniem.

Napęd na obie osie przenoszony jest z pomocą dwóch mechanizmów różnicowych i sprzęgła sterowanego elektronicznie. Dodatkowo kierowcę w prowadzeniu auta na nawierzchni o słabej przyczepności wspomaga funkcja ELD. Pod maską dwie jednostki: niespełna litrowy silnik benzynowy TwinAir Turbo o mocy 85 KM i wysokoprężny 1.3 MultiJet II 75 KM.



Dla osób, które chcą wyróżnić się z tłumu, ale nie potrzebują napędu 4x4 przygotowano model o nazwie Trekking. Podstawową różnicą pomiędzy "czterołapem" jest napęd na przód.

Z kolei Natural Power to propozycja dla tych, którzy cenią ekologiczny styl życia. Auto napędza nowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 0.9 i mocy 80 KM zasilany benzyną lub metanolem.



Chcą wzbudzić większe zainteresowanie nową Pandą 4x4, Fiat do jej prezentacji zaprosił tegoroczną Miss Włoch, Giusę Buscemi. I to pewnie w jej cieniu zginęła "pięćsetka" z literką "L" w nazwie. A to auto mające bardzo duży potencjał w obecnych czasach. Bazując na tych samych rozwiązaniach jest dłuższe o 60 cm (rozstaw osi +30 cm), szersze o 16 cm i wyższe o 11 cm. Miażdży również pojemność bagażnika wynosząca 400 litrów. Kolejne "powiększenie" to homologacja dla 5 osób, choć pozostawiono opcję dla 4 miejsc. Fiat 500L dostępny będzie w sprzedaży jeszcze w tym roku.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry