portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Można poszerzać S19 Sokołów Małopolski - Jasionka
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
PREZENTACJE
Mercedes Klasa E kabriolet AMG

Kwintesencja wolności i Mercedesa
25-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Mając zasobniejszy portfel można kupić sobie Klasę E w nadwoziu sedan, kombi czy coupe. Ale w wersji bez dachu i "przeróbkach" firmy AMG auto to nabiera zupełnie nowego wymiaru!



Modele odmłodzonej Klasy E zostały zaprezentowane wiosną tego roku na salonie samochodowym w Genewie. Kabriolet ma 4703 mm długości przy rozstawie osi 2760 mm. Jest najmniejszy w tej Klasie, ale to też tyle samo co jego protoplasta, czyli wersja w nadwoziu coupe.



Istota kabriloetu - składany dach. Tutaj miękki, materiałowy, dostępny w czterech kolorach. Jak zapewnia producent można go składać i rozkładać przy prędkości do 40 km/h.



Mercedes w specyfikacji auta nie podaje czasu, jaki jest potrzebny na te operacje. Posiłkujemy się więc danymi z aparatu fotograficznego - złożenie dachu zajęło 17 sekund.



Panel jego sterowania umieszczono na środkowym podłokietniku. Zamykana klapka chroni przed przypadkowym naciśnięciem podczas jazdy.



Oczywiście dach chowany jest w bagażniku, którego pojemność wynosi od 300 do 390 litrów. Dla porównania w coupe mamy 450 litrów.



Zapewnienie najwyższego bezpieczeństwa w kabriolecie to największe wyzwanie dla jego konstruktorów. Z reguły jest to wzmocnione nadwozie i pałąki kapotożowe wysuwające się podczas dachowania zza tylnej kanapy (Mercedes podaje czas 0,3 sekundy). Dodatkowo zagłówki podnoszą się maksymalnie do góry (przednie są aktywne), a w bocznych drzwiach schowano poduszki będących połączeniem bocznych z kurtynami.



Druga kwestia to zapewnienie odpowiedniego komfortu podczas jazdy bez dachu. Aircap to dodatkowy spojler wysuwany nad przednią szybą. Zagłówki przednich foteli wyposażono w... nawiewy ciepłego powietrza.



Dzieci też chcą podróżować kabrioletem. Na tylnych fotelach (auto jest 4 osobowe) zamontowano uchwyty do fotelików Isofix. Siedziska tych miejsc są profilowane i prawdopodobnie nie wszystkie modele fotelików będą do tej Klasy E pasować. Z uwagi na konstrukcję nadwozia nie znajdziemy w niej górnego punktu kotwiczenia top-tether.



Klasa E wyposażona została w szereg elementów wpływających na poziom bezpieczeństwa. Począwszy od automatycznego pasów bezpieczeństwa na przedniej kanapie, poprzez aktywny tempomat, rozpoznawanie zmęczenia kierowcy i mijanych znaków drogowych (głównie ograniczenia prędkości), asystenta zmiany pasa ruchu, adaptacyjne światła drogowe, na przed kolizyjnym pakiecie Pre-Safe, aktywnej masce silnika i automatycznym wezwaniu pomocy kończąc.



W palecie jednostek napędowych znajdziemy 6 silników benzynowych - rzędowy z czteroma cylindrami oraz widlaste 6- i 8-cylindrowe - oraz 3 wysokoprężnych, w tym 6V z pakietem BlueTec. Topowy (E500 8V) dysponuje mocą 408 koni mechanicznych, "setkę" osiąga w czasie 5,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną (ograniczoną elektronicznie) 250 km/h w zestawie z przekładnią automatyczną 7G-Tronic Plus i manetkami do zmiany ręcznej zmiany biegów przy kierownicy.



Wisienką na torcie w prezentowanym modelu jest pakiet AMG. W tym przypadku obejmuje on m.in. 18-calowe felgi z perferowanymi tarczami i szarymi zaciskami hamulcowymi, sportowym układem jezdnym i zestawem pedałów ze szczotkowanej stali, dwustrumieniowym układem wydechowym oraz wielokonturowymi fotelami z przodu. O autorach tych "przeróbek" dyskretnie informuje logo AMG na dywanikach. Dorobek tej firmy będzie można obejrzeć jutro w warszawskiej Stacji Mercedes.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry