Untitled Document
logo

NOWE NA STRONIE:
TEST | Montujemy retrofity Philips X-tremeUltinon LED T10 W5W we wnętrzu
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Explorer, CX-30, GLB i Corsa
TESTY | Plusy i minusy - Efektywna hybryda Toyoty
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
PREZENTACJE
Car Of The Year 2013

Ośmiu kandydatów do tytułu Samochód Roku 2013 cz.2
21-12-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Jury konkursu Car Of The Year wyłoniło finałową ósemkę aut. Zwycięzcę poznamy w przeddzień, 4 marca 2013, otwarcia Salonu Samochodowego w Genewie.



Toyota GT-86/Subaru BRZ

Sportowe coupe GT-86 jest owocem współpracy dwóch japońskich koncernów - Toyoty i Subaru (model BRZ). Po raz pierwszy zaprezentowano je jesienią 2011 roku na salonie samochodowym w Tokio, a w Europie 4 miesiące później w Genewie. Póki co obaj producenci nie mają powodów do narzekań na poziom sprzedaży.

Toyota oferuje w nim dwa poziomy wyposażenia - Sol i Prestige. Na wyposażeniu fabrycznym obu 6 poduszek powietrznych i rozbudowany system VSC (ESP), z możliwością przełączenia na tryb Sport! Nie zapomniano także o mocowaniach do fotelików dziecięcych typu Isofix.



Napęd stanowi oczywiście silnik benzynowy w układzie boxer o pojemności 2 litrów i mocy 200 KM (wolnossący), a do wyboru 6-biegowa skrzynia manualna lub automatyczna. Do tego napęd na tylną oś. Ceny GT-86 od 119 900 do 126 900 złotych. Modelu BRZ brak w polskim cenniku Subaru.

Oba modele nie zostały poddane testom zderzeniowym EuroNCAP. Za to coupe Subaru sprawdził ich amerykański odpowiednik IIHS, który stosuje ostrzejsze kryteria. BRZ otrzymał w nich tytuł "Top Safety Pick 2013".

Renault Clio (Samochód Roku 1991, 2006)



Clio to jeden z najpopularniejszych modeli Renault. Premiera jego IV generacji nie mogła odbyć się nigdzie indziej, jak w Paryżu na tegorocznym salonie samochodowym. Na początku dostępne było jako 5-drzwiowy hatchback, w marcu pojawi się wersja kombi oraz R.S.

W ofercie 3 poziomy wyposażenia - Authentique, Expression i Dynamique. W podstawie tylko 4 poduszki powietrzne, za to boczne obejmują swą powierzchnią także głowy osób siedzących na przednich fotelach, system wspomagający ruszanie pod górę oraz ABS z ESP. W opcji, ale tylko Dynamique, przede wszystkim R-Link, czyli multimedialny tablet łączący w sobie nawigację, zbiór ulubionych utworów muzycznych, kalendarz oraz łączność z internetem. Do tego Renault stworzył własny sklep z dodatkowymi aplikacjami.



Wśród jednostek napędowych przeważają silniki ze znaczkiem eco i systemem start/stop. Z IV-generacją Clio debiutuje benzynowy TCe 90. Za 5-drzwiowego hatchbacka zapłacić trzeba od 40 950 do 61 250 złotych.

Nowe Clio zaliczyło test EuroNCAP na 5 gwiazdek.

Volvo V40



O V40 było już głośno przed oficjalną premierą. Wszystko za sprawą seryjnie montowanej poduszki powietrznej minimalizującej skutki potrącenia pieszego. Oprócz 5-drzwiowego hatchbacka oferowana jest uterenowiona wersja Cross Country. Wszystkie pokazano w tym roku w Paryżu.


Volvo oferuje 5 wersji wyposażenia - Standard, Kinetic, Mommentum, Summum i R-Design. Poza wspomnianą poduszką zamontowano we wszystkich kolejnych 7 (w tym kolanową kierowcy), system zapobiegający kolizjom do prędkości 50 km/h (City Safety), zabezpieczenie przed skutkami uderzenia w bok auta, aktywne zagłówki oraz układ ABS z ESP.



W gamie jednostek 2 silniki benzynowe i 3 wysokoprężne. Wszystkie współpracują z 6-biegową skrzynią manualną, a wybrane z 6-przełożeniowym automatem Powershift (benzyna) lub Geartronic (diesel). Ceny od 87 900 do 139 700 złotych.

Volvo V40 zdobyło 5-gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Jako pierwsze w ich historii otrzymało maksymalną ocenę za ochronę pieszego na całej powierzchni maski silnika. Jednak specjaliści z EuroNCAP nie przyznali dodatkowego wyróżnienia za poduszkę chroniącą pieszego. Zamiast niej nagrodzono wspomniany system City Safety.

Volkswagen Golf (Samochód Roku 1992)



Dla wielu Golf, produkowany od 1974 roku, to wzorzec samochodu kompaktowego. W tym roku na salonie w Paryżu zadebiutowała jego VII generacja. Obecnie w salonach sprzedawana jest wersja 3- i 5-drzwiowa, w przyszłym roku uzupełni ją kombi oraz trzy sportowe odmiany GTI, GTD i R.


Wyposażenie auta oferowane jest w 3 poziomach - Trendline, Comfortline i Highline. Wszystkie wyposażono w 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową kierowcy), elektroniczną blokadę mechanizmu róźnicowego XDS oraz ABS i ESP. Opcjonalnie m.in. asystent utrzymania w pasie ruchu oraz aktywny system ochrony pasażerów PreCrash.



Wszystkie jednostki napędowe oparto na technologii BlueMotion - benzynowe to TSI, zaś wysokoprężne TDI z filtrem cząstek stałych. Napęd przenoszą skrzynie manualne 5- lub 6-biegowe albo DSG o 6- lub 7-przełożeniach. Ceny wersji 3-drzwiowej zaczynają się od 59 990 złotych, a 5-drzwiowej od 61 170 złotych.

Golf VII otrzymał 5-gwiazdek w testach EuroNCAP. Posiada również 4 wyróżnienia za systemy - Multi Collision Brake, Proactive Occupant Protection, Front Assist oraz Lane Assist.

<< Ośmiu kandydatów do tytułu Samochód Roku 2013, część 1
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2019 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry