Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testĂłw samochodĂłw
NOWE NA STRONIE:
WYDANIE NA WEEKEND | Elektromobilność, Klasa G, Młodzi kierowcy, Motorsport, Drogi
PRZEPISY | Polska dzielona na strefy zagroĹźenia
POLSKIE DROGI | Zróşnicowane stawki na polskich autostradach

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

TESTY

Dokument bez tytułu

SERWISY

Wydanie na weekend

Najczęściej czytane

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Elektromobilność

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

 
PREZENTACJE
Paryż 2012/Skoda

Rapid zdetronizuje Fabię?
05-10-2012, aktualizacja 08-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

O ile główne marki tworzące Grupę Volkswagena pokazały kolejne generacje swoich modeli, to Skoda zaprezentowała całkiem nowy. Rapid - choć w historii czeskiej firmy już występowała ta nazwa - plasuje się pomiędzy Fabią, a Octavią.



Pierwsze moje skojarzenie było z gamą Volkswagena, gdzie pomiędzy Golfem, a Passatem jest Jetta. Być może doświadczenia z jej sprzedaży skłoniły Czechów to zaoferowania podobnego produktu, a co ważne w dzisiejszych czasach o wiele tańszego. Właśnie poznaliśmy jego ceny na polskim rynku - bazowa wersja z silnikiem 1.2 MPI 75 KM - to wydatek 47 950 złotych. Ale i oto proszę, w chwili debiutu Skoda obniżyła jej cenę o 2500 złotych, do którego dodaje roczne ubezpieczenie o wartości 1590 złotych.

Zresztą na prezentacji auta w Paryżu przedstawiciele koncernu nie kryli, że teraz Rapid, obok Octavii, ma być motorem napędowym sprzedaży.



Nowy model to liftback z bagażnikiem o pojemności 550 litrów. Jego długość wynosi 4483 mm, przy rozstawie osi 2602 mm, szerokość 1706 mm, a wysokość 1461 mm.



Wewnątrz największą uwagę zwraca kokpit. Patrząc na niego można mieć wątpliwości czy to jeszcze Skoda czy już Volkswagen. Po części wynika to z optymalizacji kosztów produkcji co prowadzi do unifikacji produktów w obrębie koncernu, grupy, czy aliansu kilku marek. Nie ma co ukrywać, że w tym przypadku jest to plus, bo Volkswagen od dawna stawiany jest za wzór ergonomii i jakości. Zdaje się więc, że Rapid ma mocne atuty do zdetronizowania Fabii w rankingu sprzedaży.

czytaj także:
· Skoda Rapid w trzech odsłonach 30-10-2012
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry