portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
PREZENTACJE
Peugeot 301

Route 301
15-11-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Dwie drogi, ponad 10 tys. kilometrów w 17 krajach Azji, Europy i Afryki. Tak w skrócie można opisać projekt "Route 301", w którym główną rolę gra Peugeot o tym oznaczeniu liczbowym.



Początek obu tras zaczyna się po azjatyckiej stronie Stambułu. Nie przypadkowo, bo Turcja to jeden z największych rynków na... sedany, a takie właśnie nadwozie oferuje Peugeot w najnowszym modelu 301. Dalej ich drogi już się rozchodzą. Południowa zmierza europejskim pasem wybrzeża Morza Śródziemnego w stronę Włoch, by przeprawić się statkiem do Afryki Zachodniej, wrócić do na chwilę do Hiszpanii i z powrotem przez morze w kierunku mety w Casablance. Druga, północna, prowadzi w górę, w stronę Europy Środkowej, po drodze z Czech przez Polskę, dalej na Ukrainę i kończy się w Moskwie.



Różne drogi, różne obszary klimatyczne i przede wszystkim różni kierowcy. Bo "trzystajedynkami" jadą mieszkańcy danego kraju wyłonieni w konkursach prowadzonych przez lokalne oddziały Peugeota. Wszyscy zgodnie potwierdzają, że jest to niesamowita przygoda, dająca dużo zabawy i osobistej dumy, że mogą uczestniczyć w międzynarodowym projekcie na taką skalę.



Umowny półmetek trasy północnej wypadł w Warszawie i był pretekstem do zaprezentowania polskiej specyfikacji i cen modelu 301. Wiadomość najważniejsza - choć już znana od kilkunastu dni - to, że jego ceny rozpoczynają się od 39 900 złotych. Otrzymujemy za nią bazową wersję wyposażenia Access z trzycylindrowym silnikiem 1.2 VTi o mocy 72 KM z 5-biegową skrzynią manualną. Topowa wersja Allure, napędzana drugim i ostatnim w gamie silnikiem benzynowym 1.6 VTi 115 KM z automatyczną skrzynią o 4-przełożeniach, kosztuje 59 600 złotych. W ofercie jest jeszcze jednostka wysokoprężna 1.6 HDi 92 KM także z 5-biegową skrzynią biegów oraz środkowy poziom wyposażenia Active.



Każda z nich wyposażona jest w dwie przednie (pasażera z możliwością dezaktywacji) i dwie boczne poduszki powietrzne, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikiem napięcia plus regulowane na wysokość fotele, na kanapie w dwie pary mocowań fotelików dziecięcych typu Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top tether, wspomaganie kierownicy z regulacją jej wysokości, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich, światła do jazdy dziennej oraz układy ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania, ASR, REF (rozdział siły hamowania pomiędzy osie) i ESP. To bardzo bogate zestawienie biorąc pod uwagę, że 301 ma być modelem - jak to się teraz ładnie nazywa - low costowym. Czyli po prostu tanim w zakupie, a dokładnie za wspomniane 39 900 złotych.

Szkoda tylko, że w pozycji dopłat brakuje możliwości domówienia kurtyn powietrznych. I jeszcze jedna wada "na szybko". Auto jest 5-osobowe, a z tyłu są tylko dwa zagłówki i na dodatek zintegrowane z oparciami kanapy.



Kolejny atut 301 to przestrzeń w środku. Auto zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej PSA 1, na której opiera się również 208, a w gamie Citroena C3 i C3 Picasso. W nowym Peugeocie mamy przede wszystkim zwiększony rozstaw osi do 2652 mm przy całkowitej długości auta równej 4442 mm. Daje to naprawdę dużo swobody zarówno na przednich fotelach, jak i kanapie. Plusem jest również pojemność bagażnika, która liczy od 506 do 1332 litrów. Niemniej trzeba będzie w praktyce sprawdzić możliwości załadunku poprzez otwór bagażnika i na ile chowające się do środka zawiasy klapy ograniczają wykorzystanie jego pojemności.

Na dzień dobry Peugeot 301 otrzymuje konkurencję w postaci bliźniaczego Citroena C-Elysee. A kto może chcieć powalczyć z Grupą PSA? Na pewno Skoda Rapid i zaryzykuję jeszcze Dacię Logan, jeśli chodzi o wspomniane auta "low costowe". Pozostają również typowi przedstawiciele segmentu C, ale to w większości hatchbacki i kombi i kosztują o wiele drożej.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry