Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
logo

NOWE NA STRONIE:
Z RYNKU | Zaglądamy do Centralnej Ewidencji Pojazdów
PRZEPISY | Nie ma czegoś takiego, jak bezwzględne pierwszeństwo pieszych!
TESTY | Dogrywka - Honda Civic X hatchback sprzed liftu

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
PREZENTACJE
Paryż 2012 - Dacia

Spełnione nadzieje Dacii
28-09-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum i Overlaet

Dziś śmiało można powiedzieć, że Renault dla Dacii jest tym samym czym Volkswagen dla Skody. Przed laty oba "zachodnie" koncerny zaryzykowały i z aut kojarzących się z siermiężnym Blokiem Wschodnim uczyniły marki globalne.



Jako pierwszy po zmianach właścicielskich, w połowie ubiegłej dekady, pojawił się na rynku sedan Logan. Nie ma co ukrywać, że nie grzeszył jakością wykonania, komfortem i elementami wyposażenia. Jednak idea tańszego w zakupie i łatwego w serwisowaniu samochodu przyniosła szybko efekty. Wkrótce na jego bazie powstał 7-osobowy MPV czy 2-osobowy pick-up. Wkrótce do oferty dołączył hatchback Sandero i jego "uterenowiona" wersja Step Way. I właśnie w Paryżu pokazano kolejne generacje tych modeli.

Nie potrzeba jazdy próbnej, aby stwierdzić, że prezentowany Logan w nadwoziu sedan to już zupełnie inna klasa samochodu. Wystarczy popatrzeć na jego przód, kokpit, czy wykończenie wnętrza. Zmiany zachodzą również w komorze silnika - nowością jest jednostka TCe 90 zbudowana na zasadach downsizingu. Jej pojemność liczy zaledwie 0,9 litra, dzięki zastosowaniu turbo-kolektora osiąga moc 90 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 5,2 l/100 km. Nowy Logan trafi do salonów jeszcze w tym roku.



Drugą nowością jest Sandero, o którym można powiedzieć dokładnie to samo.
Każda z nowych Dacii posiada 2 przednie i 2 boczne poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia oraz ABS i ESP. W zależności od wersji - pojawia się tempomat, 7-calowy ekran dotykowy z systemem Media Nav oraz czujniki parkowania tyłem. Pod maską również nowy silnik benzynowy TCe 90.




Uterenowiony Step Way różni się przede wszystkim podniesionym prześwitem nadkoli, relingami dachowymi oraz dodatkami chroniącymi lakier podczas jazdy w terenie. Tutaj, poza silnikiem benzynowym TCe 90, debiutuje jednostka wysokoprężna dCi 90 eco2. Według danych producenta jej średnie zużycie wynosi 4,1 l/100 km. Oba Sandero dostępne są już w salonach.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry