Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testĂłw samochodĂłw
NOWE NA STRONIE:
WYDANIE NA WEEKEND | Elektromobilność, Klasa G, Młodzi kierowcy, Motorsport, Drogi
PRZEPISY | Polska dzielona na strefy zagroĹźenia
POLSKIE DROGI | Zróşnicowane stawki na polskich autostradach

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

TESTY

Dokument bez tytułu

SERWISY

Wydanie na weekend

Najczęściej czytane

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Elektromobilność

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

 
PREZENTACJE
Paryż 2012 - Hyundai

Trzecie wcielenie nowego i30
09-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

To zadziwiające jak szybko koreańskie auta równają do tych z europejskich czy amerykańskich koncernów motoryzacyjnych. Modele Hyundaia z "i" w nazwie przeszły prawdziwą ewolucję w porównaniu do oferty z przed kilku zaledwie lat.



Sukces szczególnie widoczny jest po sprzedaży "vanowatych i-iksów" oraz i40 próbującemu odebrać klientów Passatowi czy Mondeo. Niemały udział ma również kompaktowy i30, który jako hatchback zadebiutował dokładnie rok temu, a wiosną dołączyło kombi. Teraz oferta poszerzona zostaje o auto 3-drzwiowe, które było głównym bohaterem na stoisku Hyundaia w Paryżu.



Premierowa wersja ma identyczne wymiary co auto 5-drzwiowe. Długość mierzy 4300 mm (rozstaw osi 2650 mm), szerokość 1780 mm i wysokość 1470 mm. Podobnie jest z pojemnością bagażnika - od 378 do 1316 litrów. Nie będą więc mieli powodów do narzekań jej użytkownicy. Poza faktem, że mając tylko jedną parę drzwi ograniczamy funkcjonalność auta. Ale zapewne na to rozwiązanie zdecydują się osoby młode, nie posiadające rodzin i dzieci. Z myślą o nich zdecydowano się wyróżnić model 3-drzwiowym sportową stylistyką.




Ale, żeby nie było. Prezentowany w Paryżu model wyposażony był w wyłącznik przedniej poduszki powietrznej, co umożliwia ustawienie na przednim miejscu fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy. Ponadto na skrajnych miejscach z tyłu dostępne są mocowania Isofix. Szkoda tylko, że powielono rozwiązanie z hatchbacka 5-drzwiowego, gdzie dodatkowy punkt mocowania fotelików - tzw. top tether - umieszczono w progu bagażnika. Przy ustawieniu dwóch takich fotelików tracimy dodatkowo funkcjonalność bagażnika.

Poza tymi samymi wymiarami nie zmieniła się również gama jednostek napędowych. Tworzą ją 3 silniki benzynowe i 3 wysokoprężne. Podstawą są pojemności 1.4 o mocach odpowiednio 100 (MPI) i 90 KM (CDRi). Oba współpracują z 6-biegową skrzynią manualną. Pozostałe to 1.6 - benzynowe mają 120 (MPI) lub 135 (GDI) KM, a wysokoprężne CDRi 110 lub 128 KM. Tutaj mamy do wyboru 6-biegową skrzynię manualną lub automatyczną.



Obok nowej wersji i30, Hyundai przedstawił minivana ix35 Fuel Cell. Ta odmiana napędzana będzie wodorem, a wytworzona energia zasili silnik elektryczny. Połączenie to daje 124 kW mocy, pozwala na przyspieszenie do "setki" w czasie 12,5 sekundy, osiągnąć prędkość maksymalną 160 km/h i pokonać dystans 588 kilometrów. W efekcie z rury wydechowej zamiast spalin wydobywa się będzie para wodna.



Produkcja wodorowego ix35 rozpocznie się jeszcze w tym roku, a sprzedaż na początku 2013. Hyundai liczy, że w ciągu 3 najbliższych lat kupi go minimum tysiąc osób.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry