Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Kompakt w modnej szacie | Citroen C4 Cactus
SALON SAMOCHODOWY | Przedpremierowo - nowa Mazda 3 już w Polsce!
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Panda | Grudzień 2018
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
PREZENTACJE
Paryż 2012/Volkswagen

Volkswagen Golf po raz siódmy

30-09-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Nie ma co ukrywać, że w Paryżu najbardziej elektryzującą premierą był Volkswagen Golf niż modele francuskich producentów. To już VII generacja tego najpopularniejszego na całym świecie hatchbacka.



Nowy Golf zadebiutował od razu w wersji 3- i 5-drzwiowej. Jego nadwozie zostało zbudowane na platformie podłogowej MQB, którą wykorzystują także Audi A3, SEAT Leon oraz kolejne wcielenie Skody Octavii. Dzięki niej auta są dłuższe i szersze od poprzedników, oferują więcej miejsca zarówno dla pasażerów, jak i bagażu, a przede wszystkim mniej ważą.



Wraz z VII generacją zadebiutowało szereg systemów podnoszących bezpieczeństwo. Jednym z nich jest hamulec wielokolizyjny, który uaktywnia się już po dojściu do zderzenia. Jego zadaniem jest dalsze wyhamowanie auta, tak aby zmniejszyć oddziałanie energii kinetycznej i swobodne przemieszczanie się auta. Kolejny tu system PreCrash, który przy gwałtowniejszym hamowaniu dociąga do sylwetki siedzącej osoby pasy bezpieczeństwa, a w skrajnych sytuacjach domyka szyby w oknach i dachu. Według specjalistów ta ostatnia czynność poprawia poziom ochrony kurtynami powietrznymi.



Od połowy września nowego Golfa można już zamawiać w polskich salonach Volkswagena. Bazowa wersja Trendline z silnikiem 1.2 TSI (85 KM) i 5-biegową skrzynią mechaniczną kosztuje 59 990 zł (nadwozie 3-drzwiowe) i 61 170 zł (5-drzwiowe). Jest to więc tańsza propozycja od oferowych dotychczas modeli. Oprócz nowych jednostek napędowych każda z nich dysponuje seryjnym system start/stop.



Trzeba podkreślić, że wszystkie Golfy wyposażono w 7 poduszek powietrznych, w tym kolanową dla kierowcy. Wyłącznik przedniej poduszki pasażera przeniesiono z zamykanego schowka na bok kokpitu. Dostęp do niej możliwy jest tylko po otwarciu drzwi. Do jej przełączenia na salonie użyliśmy zwykłego, płaskiego przemiotu.




Odpowiednie ostrzeżenia przed ustawieniem fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce umieszczono po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera. To plus od nas dla Volkswagena, bo jeszcze do niedawna producent "unikał" tego powszechnie stosowanego rozwiązania. Mamy nadzieję, że znajdzie się ono na seryjnym wyposażeniu, a u nas tekst ostrzeżenia dostępny będzie po polsku.



Jeszcze większy plus za sposób obudowy mocowań Isofix na skrajnych miejscach tylnej kanapy. Przed montażem wystarczy podnieść klapki umieszczone pomiędzy oparciem, a siedziskiem i włożyć w nie szyny Isofix z fotelika. To bardzo duże ułatwienie, a przede wszystkim gwarancja jego prawidłowego zaczepienia. Z tyłu oparć kanapy umieszczono dodatkowy zaczep do zakotwiczenia pasa fotelika, tzw. top tether.



Obok "zwykłych" wersji Golfa zaprezentowano - co prawda to jeszcze auto w fazie przedprodukcyjnej - GTI. Pod maską znajdzie się dwulitrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i mocą 220 KM. W opcjonalnym pakiecie Performance można ją zwiększyć do 230 KM. Stabilność auta zapewnia poprzeczna blokada przedniej osi VAQ.



Latem przyszłego roku ofertę powiększy wersja BlueMotion. Napędzać ją będzie silnik wysokoprężny 1.6 TDI o mocy 110 KM. Według danych fabrycznych jego średnie zużycie wynosi 3,2 litra na 100 km, a emisja dwutlenku węgla 85 g/km.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry