Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
logo

NOWE NA STRONIE:
Z RYNKU | Zaglądamy do Centralnej Ewidencji Pojazdów
PRZEPISY | Nie ma czegoś takiego, jak bezwzględne pierwszeństwo pieszych!
TESTY | Dogrywka - Honda Civic X hatchback sprzed liftu

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
PREZENTACJE
Paryż 2012 - Citroen

Więcej słońca!
27-09-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Zawsze zastanawia mnie dlaczego europejscy producenci samochodów prezentują nowe modele cabrio na zakończenie lata. Może to antidotum na jesienną szarówkę, choć z drugiej strony DS3 to trochę inne auto bez dachu.



Blisko 10 lat temu pojawił się na rynku Citroen C3 Pluriel. W ciągu kilku chwil można było z tego "hatchbacka" zsunąć sam dach pozostawiając boczne łuki biegnące od przedniego słupka do klapy bagażnika, bądź zdemontować jedno i drugie. W praktyce jednak decydując się na pełną wersję cabrio łuki musiały zostać w garażu, a przy niespodziewanej ulewie nie było do czego przyczepić poszycia dachu. Tym razem Francuzi powrócił do sprawdzonego w poczciwym 2CV rozwiązania. Dach owszem można zsunąć, ale pozostałe elementy nadwozia są stałe. Tak powstał Citroen DS3 cabrio, który trafi do sprzedaży w przyszłym roku. Elektrycznie sterowany dach można otwierać lub zamykać podczas jazdy do prędkości 120 km/h.



Drugim ważnym modelem na stoisku Citroena był Numero 9. To na razie tylko projekt studyjny należący do linii DS i zapowiadający jej styl w niedalekiej przyszłości. I kolejny znak czasu - napęd hybrydowy.



Był też i trzeci. C-Elysee to wspólny owoc współpracy koncernu PSA. Jego odpowiednikiem w gamie Peugeota jest 301, a więc zgodnie z nową filozofią oznaczeń model z kategorii "popularnych". Tak też jest i w przypadku sedana Citroena mierzącego blisko 4,5 metra długości (rozstaw osi 2,65 m) i dysponującego bagażnikiem 506 litrów. Pod maską silnik benzynowy 1.0 VTi o mocy zaledwie 72 KM, ale zapewniający średnie zużycie paliwa na poziomie 5 litrów na 100 km. W opcji jeszcze 1.6 VTi 115 KM i 1.6 HDi 92 KM. C-Elysee pojawi się w salonach sprzedaży jeszcze w tym roku.



Zupełnie w ich cieniu zaprezentowano "odświeżone" C3 Picasso. Auto zyskało m.in. nowy przedni zderzak ze zintegrowanymi światłami LED do jazdy dziennej, światła przeciwmgielne połączone z funkcją doświetlania zakrętów, nowe wzory 15 i 16 calowych obręczy kół i tapicerki oraz system eMyWay łączący kamerę cofania, zestaw głośnomówiący oparty na bluetooth oraz wejścia jack i USB.



Citroen zaprasza również do uczestnictwa w klubie DS Privilege. Można tu zamówić ekskluzywne dodatki do swojego samochodu, a naszą uwagę przyciągnął fotelik dziecięcy ze skórzaną tapicerką. Za przykład posłużył model Kiddy Comfort Pro z przedziału 9-36 kg. Ze skórzanej tapicerki większość zabrudzeń usuniemy szmatką i ciepłą wodą z mydłem. Bardzo praktyczne, ale niestety ma to swoją cenę.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry