strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Peugeot 207cc
Powrót klasyka
29-06-2007, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Coupe-cabrio w jednym to oryginalny pomysł Peugeota pochodzący z lat 30. XX wieku. Najnowsze jego wcielenie to model 207 CC.


Prezentowany model: Peugeot 207cc, silnik: 1.6 16V (150 KM), wersja wyposażenia: Sport, cena: 86 900 złotych.

Jeszcze przed wakacjami w salonach Peugeota pokazała się „dwieściesiódemka” w wersji CC, czyli coupe-cabrio. Powstała ona na bazie hatchbacka, jednak jest od niego nieco dłuższa, szersza i niższa. Oczywiście wyróżnikiem CC jest twardy, automatycznie składany dach - cała operacja za dotknięciem jednego przycisku trwa 25 sekund. Po złożeniu mamy do dyspozycji bagażnik o pojemności 187 litrów (przy coupe 449 litrów). Nie ma jednak nic darmo - miejsce na składany dach i wolną przestrzeń bagażową wygospodarowano kosztem miejsca na tylnej kanapie. CC jest homologowany jako auto 4-osobowe, ale tak naprawdę ciężko jest zmieścić się tam dwóm dorosłym osobom. Drzwi co prawda otwierają się szeroko, złożenie przednich foteli ułatwia wsiadanie, ale na tylnej kanapie brak zagłówków, a i sama jazda bez dachu nie będzie dla tych pasażerów przyjemna. Przed powiewami wiatru chronić mogą dwie boczne, elektrycznie regulowane szyby oraz dwa małe trójkąty dochodzące do tylnego słupka.

Wewnątrz oba modele - CC i hatchback, niewiele się od siebie różnią - mamy ten sam kokpit i większość elementów wykończenia.

Do napędu CC przeznaczono szesnastozaworowy silnik o pojemności 1.6 litra. W wersji benzynowej możemy wybierać pomiędzy mocą 120 i 150 koni mechanicznych. Ta druga powstała we współpracy koncernów PSA (Citroën/Peugeot) i BMW. Jednostka wysokoprężna HDi ma tylko 110 koni. Automatyczna skrzynia biegów występuje tylko z silnikiem benzynowym 1.6 120 KM w wersji wyposażenia Intense. Pozostałe mają 5-biegową skrzynię manualną. Ale nie wszystkie silniki możemy zestawić z każdą wersją wyposażenia. Te są dwie: Intense i Sport, i tylko wspomniany 120 konny silnik występuje w obu.

Najtańsze coupe-cabrio jest niewiele droższe od najlepiej wyposażonego hatchbacka. Różnica ta wynosi 5 tysięcy złotych. Mając na względzie ilość miejsca na tylnej kanapie nie będzie to propozycja prorodzinna. Raczej dla tzw. singli lub jako trzecie auto w rodzinie. Na szczęście sztywny dach pozwala łatwo przekształcić cabrio w coupe odporne na różne warunki atmosferyczne panujące w Polsce.

Czytaj także:
· Bezpieczeństwo dziecka w Peugeocie 207cc 29-06-2007
· Wybór wyposażenia pod kątem bezpieczeństwa 29-06-2007
· Wybrane dane techniczne 29-06-2007

Zobacz także:
· Fotogaleria 29-06-2007

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry