portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
SALON SAMOCHODOWY
Aktualności | Mercedes Benz Polska

Jaśniejący gwiazdozbiór Klasy A
04-02-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum i Mercedes

Znam wiele osób, które pukało się w czoło na widok odmienionej Klasy A. Wyniki sprzedaży za 2013 rok powinny ich przekonać, jak bardzo była to przemyślana decyzja Mercedesa.



W minionym roku Mercedes sprzedał w Polsce 6107 samochodów osobowych. Dla jednych może to być niewiele, bo np. Skoda sprzedała w tym czasie prawie dwa razy więcej samej tylko Octavii. Żaden też model z gwiazdą na masce nie wszedł do pierwszej 50. najczęściej kupowanych przez nas samochodów ( czytaj także: Ulubione samochody Polaków w 2013 roku), a marka miała nieco ponad 2 proc. udziału w rynku.

Pomimo to przedstawiciele firmy mają powody do zadowolenia. W porównaniu do 2012 roku Mercedes-Benz Polska odnotował wzrost sprzedaży o 13 proc. Cel, założony do 2015 roku, też jest z goła inny - to pierwsze miejsce w segmencie premium.



Z takim też pozycjonowaniem kojarzą się jej modele, a mocnymi argumentami w walce o klienta będzie nowa Klasa C i S. Jednak póki co do polskich salonów przyciąga najmniejsze (co u Mercedesa oznacza segment C) auto z oferty. W dodatku jej III-generacja z minivana przerodziła się w obszerniejszego hatchbacka.

I wszystko wskazuje, że to ta zmiana pozwoliła zdobyć nowych klientów. W 2013 roku liderem sprzedaży była właśnie Klasa A (951 aut), a trzecie miejsce zajął zbudowany na jej bazie sedan CLA (698 szt.). Sukcesu dopełnia wersja A45 spod znaku AMG. Zdecydowały się na nią 34 osoby. W sumie ten najmniejszy model stanowił 28 proc. całej sprzedaży wśród samochodów osobowych Mercedesa.



Wspomniana zamiana minivana (segment B) na typowe auto kompaktowe (segment C) ma jeszcze jedno, dość praktyczne znaczenie. Ani nadwozie hatchbacka, ani nadwozie sedana nie wyklucza ich z pełnienia roli auta rodzinnego. Testując oba nie mieliśmy pod tym względem większych zastrzeżeń. Nawet do bagażnika hatchbacka zmieścił się dwuczęściowy wózek (czytaj także: Plusy i minusy - Mercedes Klasa A), choć narzekaliśmy przy tym na wąski otwór ograniczany umiejscowieniem tylnych świateł (czytaj także: Dziecko w Mercedesie CLA - foteliki i wózki).

Jeśli jednak ktoś będzie szukał większego rozwiązania znajdzie je w postaci GLA (czytaj także: Nowa Gwiazda Mercedesa). Ten crossover zbudowany na płycie Klasy A wejdzie do sprzedaży 15 marca. Już dziś można założyć, że umocni on rolę tej rodziny w ofercie Mercedesa.



Choć nie będzie łatwo. Oprócz wspomnianej Klasy C i S do salonów trafi odmłodzona Klasa B (w 2013 roku był to drugi najpopularniejszy model Mercedesa w Polsce) i przede wszystkim zupełnie nowa Klasa V. Ta ostatnia zastąpi na rynku model Viano, premiera pod koniec marca na targach w Poznaniu.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry