Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Cenniki i specyfikacje | Citroen

Francuska rewolucja
03-06-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W okresie styczeń-maj 2015 roku żaden nowy model Citroena nie znalazł się w polskim zestawieniu TOP 50. Czy zmieni to wprowadzona właśnie strategia obniżenia cen?



Od kilku miesięcy trwa przemeblowanie w Grupie PSA, które rozpoczęło się od łączenia różnych działów Citroena i Peugeota. Z tej pierwszej wyodrębniono też nową markę DS, dla której właśnie przebudowano firmowy salon w Warszawie. Kolejny krokiem jest zmiana, od 1 czerwca, polityki handlowej. Oparto ją na trzech założeniach - niższych cenach (Smart), uproszczeniu oferty (Human) i wprowadzeniu nowej wersji wyposażenia More Life (Optimistic). Wszystko to pod hasłem reklamowym "Bardzo polubicie nasze nowe ceny".

Zacznijmy właśnie od cen, która w Polsce jest jednym z kluczowych kryteriów wyboru. Jej rola rośnie w przypadku zakupu samochodu, który często dokonywany jest na kredyt. Producenci już dawno wprowadzili własne mechanizmy finansowania, a gdy to nie wystarczało szukano pretekstów do promocji, czyli schodzenia w własnej marży.

Jak podkreślał na konferencji prasowej dyrektor marki Citroen w Polsce, Jacek Trojanowski, takie zabiegi są zmianami czysto kosmetycznymi, obniżki wynosiły po jeden, dwa tysiące złotych, a wszystko po to, aby klient choć chciał zajrzeć do salonu. Ponadto cena bazowa auta już dawno przestała obowiązywać, dziś jest ona punktem wyjścia do negocjacji ze sprzedawcą.

W tej sytuacji Citroen postanowił urealnić ceny, czyli sprowadzić je do faktycznego poziomu sprzedaży. W przypadku małych i popularnych aut jest to aż 20-25 procent. Dla przykładu C3 Picasso w topowej wersji wyposażenia Exclusive z silnikiem benzynowym PureTech 110 KM staniało o 18 tys. złotych. Ale już C4 Cactus w bazowej wersji Life i silnikiem PureTech 82 KM tylko o 5 tys. złotych.

Myśląc teraz o zakupie Citroena trzeba pamiętać, że w zamian z oferty znikają wszelkie rabaty i promocje.

Druga zmiana sprowadza się do redukcji dostępnych konfiguracji samochodów osobowych. Według Citroena było ich 102, obecnie jest 63. Najmniejszym modelem w polskich salonach jest C3 i C3 Picasso, dalej C4 Cactus, C-Elysee, C4, C4 Picasso i Grand, C5 - w tym kombi, i na końcu pasażerskie wersje Berlingo i Jumpy. Nie ma więc, ani wprowadzonego niedawno miejskiego C1, ani podwyższonego C4 Aircross. W efekcie oferta ma być prosta i przejrzysta.

Redukcję oferty ma kompensować nowy poziom wyposażenia More Life. Jak zapewnia Citroen to zbiór elementów najczęściej wybieranych przez polskich klientów. Prawie zawsze More Life stanowi przedostatnią wersję wyposażenia, wyjątkiem jest C3 Picasso, gdzie wśród 2 opcji, jest tą bazową.

Co daje More Life? W przypadku C3 to koło kierownicy pokryte skórą, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja automatyczna, zestaw audio z 7-calowym ekranem dotykowym, czujniki parkowania tyłem oraz wyższe opony. Citroen C3 z silnikiem 1.2 PureTech 82 KM w wersji Seduction kosztuje 44 900 zł, w More Life 48 900 zł, zaś w Exclusive 51 900 zł.



Korzystniejsze, z naszego punktu widzenia, opcje otrzymujemy w Grand C4 Picasso. Producent dokłada m.in. aktywne pasy bezpieczeństwa (same dociągają się po ruszeniu auta), aktywny tempomat, sygnalizację niezamierzonej zmiany pasa ruchu czy pakiet czujników parkowania przód/tył. Cenowo także można zestawić 3 (z 4) wersji wyposażenia z silnikiem 1.2 PureTech 130 KM. Seduction kosztuje 79 900, More Life 86 900, a Exclusive 96 900 złotych.

Oczywiście wersja More Life nie jest dostępna z każdą jednostką napędową. Prawie wszystkie silniki benzynowe to 1.2 PureTech, zaś wysokoprężne to 1.6 lub 2.0 BlueHDi. Spełniają one normę emisji spalin Euro 6, co jak podkreślał dyrektor Jacek Trojanowski, nie wpłynęło na ustalanie nowych cen.

Co ciekawe, nie tylko wersja More Life powstała z myślą o polskich kliencie. Jesteśmy także pierwszym krajem, w którym Citroen wprowadza nową politykę cenową. Zapewne przełoży się to na sprzedaż, a jeśli eksperyment się powiedzie, zostanie przeniesiony na inne rynki.

Mieszczuch z genami minivana

C3 Picasso | Niemalejąca popularność minivanów zachęca ich producentów do rozwijania tego segmentu. Stąd też pomysł na małe, ale funkcjonalne auto rodzinne stworzone głównie do jazdy po mieście.

Zadatek na rodzinny autobus

Grand C4 Picasso | Wczesną wiosną model ten dosłownie na kilka chwil zagościł w naszej redakcji. Już po wstępnych oględzinach jego wnętrza wiedzieliśmy, że to jest to!

Jedyne kombi, jedyna limuzyna

C5 Tourer | Obecnie w gamie Citroena jest tylko jeden model w nadwoziu kombi. To C5 Tourer, który pod nieobecność C6, pełni też rolę flagowej limuzyny.

Magia nazwy

C-Elysee | Pola Elizejskie to reprezentacyjna aleja Paryża, przy której znajduje się m.in. flagowy salon Citroena. Czyżby model C-Elysee nawiązywał to obu faktów?

 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry