Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
SALON SAMOCHODOWY
Cenniki i specyfikacje | Toyota Auris Hybrid

Toyota chce podkręcić sprzedaż nowej hybrydy
22-04-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Toyota podążając śladami, należącego do niej, Lexusa wprowadza do oferty coraz więcej modeli hybrydowych. Przy okazji "odświeżenia" Aurisa promuje klientów decydujących się na ten właśnie rodzaj napędu.



II-generacja Aurisa (czytaj także: TESTY | Kompaktowy hit Toyoty) zadebiutowała 2012 roku, a w kolejnym do oferty dołączyła hybryda. Na koniec ubiegłego roku model ten zajął 6. miejsce w rankingu sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Podobnie jest w bieżącym, w I kwartale zarejestrowano 2 654 sztuk Aurisa, około 10 proc. z nich to auta z napędem hybrydowym.

Z kolei sprzedaż tej wersji na rynkach europejskich przekroczyła już 200 tys. sztuk. Tym samym, jak zapewnia producent, jest to lider spośród wszystkich samochodów osobowych z takim rodzajem napędu.

"Odświeżony" Auris został zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie, a w Polsce na Poznań Motor Show. Jego oficjalną premierę zaplanowano na weekend, 18-19 lipca. Zanim to nastąpi, Toyota przygotowała akcję przedsprzedażową, ale tylko w wersji hybrydowej, w cenie 79 900 złotych. Obecne w salonach "stare" modele są droższe i kosztują od 84 900 (wersja wyposażenia Premium) oraz 94 900 złotych (Prestige). Dopłata do kombi (Touring Sports) wynosi od 3 do 4 tys. zł.

Bez zmian pozostawiono jednostkę napędową, która jest połączeniem silnika benzynowego z elektrycznym. Tradycyjny VVT-i ma 1.8 litra pojemności i moc 99 KM, a elektryczny 80 KM. Według specyfikacji producent średnie zużycie paliwa wynosi 3,5 l/100 KM, "setka" osiągana jest w czasie 10,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Na silniku elektrycznym może rozpędzić się do 50 km/h.



Polski oddział nie ujawnił jeszcze zmian w wyposażeniu Aurisa. Z informacji uzyskach na salonie w Genewie wiadomo, że na jej pokładzie zadebiutuje Toyota Safety Sense Pack. Złoży się na niego system minimalizujący skutki kolizji z poprzedzającym nas pojazdem lub pieszym (aktywny przy prędkości 10-80 km/h), aktywny tempomat oraz asystenci utrzymania pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych i automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania. Pochodzące z niego informacje trafią na nowy wyświetlacz o przekątnej 4,2 cala, który znalazł się na środku zestawu zegarów.

Poza napędem hybrydowym "odświeżony" Auris oferowany będzie z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Do pierwszej gamy dołączy 4-cylindrowy turbodoładowany silnik 1.2 VVT-iW (116 KM), w drugiej oferowany dotychczas 2.0 D-4D zastąpi 1.6 D-4D (112 KM).

Podstawowe wymiary

wymiary (mm)
hatchback
kombi (Touring Sports)

długość
4330
4595

rozstaw osi
2600
2600

szerokość
1760
1760

wysokość
1475
1485

pojemność bagażnika (l)
360
530-1580

 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry