Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Salon Samochodowy Frankfurt 2017 | Volkswagen

Rewolucja w gamie samochodów Volkswagena
20-09-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W natłoku modeli na stoisku Volkswagena we Frankfurcie wyraźnie wyróżniały się futurystyczne modele z rodziny I.D. Jednak zupełnie umknęła nam gdzieś informacja, że nie są to przedstawiciele odległej przyszłości, a jeden z nich szykowany jest na rynkowego następcę Golfa.





"Tak jak Garbusa zastąpił Golf, tak Golfa już niedługo zastąpi kompaktowy model z rodziny I.D." - usłyszeliśmy wczoraj podczas rozmowy z Tomaszem Tonderem z Volkswagen Group Polska. Dopiero prezentacja na scenie, w trakcie międzynarodowej konferencji "Autonomiczna przyszłość transportu drogowego", uświadomiła nam, że widzieliśmy już ten model na żywo. I to całkiem niedawno, bo przed tygodniem podczas dni prasowych na 67. Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Ba, nawet krótki filmik z jego wnętrza wrzuciliśmy na Instagram z pytaniem, gdzie jest kierownica?

Ale sięgając jeszcze dalej pamięcią, pierwszą koncepcję rynkowego następcy Golfa, widzieliśmy już przed rokiem na salonie samochodowym w Paryżu. W dodatku w otrzymanych o wiele wcześniej materiałach prasowych wszystko już było podane "na tacy".



Podsumowując - Volkswagen szykuje się do wprowadzenia nowej rodziny elektrycznych samochodów, które noszą wspólne oznaczenie I.D. Kompaktowy model nazwany po prostu I.D. szykowany jest jako następca produkowanego od 1974 roku Golfa. Z kolei I.D. CROZZ będzie krzyżówką crossovera z SUV-em, zaś wygląd I.D. BUZZ od razu nasuwa skojarzenia z Transporterem z ery "ogórka" (którego też już widzieliśmy, wiosną w Genewie). Według deklaracji producenta wszystkie będą miały zasięg od 500 do 600 kilometrów na jednym ładowaniu. Uzupełnienie 80 proc. baterii zajmie około 30 minut, czyli obecny standard w stacjach szybkiego ładowania.

I.D. dysponować będzie jednostką o mocy 125 kW, zaś jego osiągi i przede wszystkim cena porównywalna będzie do obecnego Golfa z odpowiednikiem jednostki wysokoprężnej. Oferowany dziś najmocniejszy model z silnikiem 2.0 TDI ma 110 kW (150 KM) i kosztuje 110 790 złotych. Bliżej będzie mu do wersji GTD z silnikiem 2.0 TDI o mocy 135 kW (184 KM). Jest też w pełni elektryczny e-Golf, który ma "zaledwie" 100 kW. Pamiętać trzeba przy tym, że w "elektrykach" moc i maksymalny moment dostępny jest już w momencie ruszania samochodem.



Pierwszymi modelami z rodziny I.D. ma być właśnie kompaktowy następca Golfa i CROZZ (po jednym silniku na oś o łącznej mocy 225 kW z nową generacją przeniesienia napędu 4Motion). Ich rynkowy debiut (również w polskich salonach) zaplanowano już w 2020 roku. Dwa lata później ma pojawić się 8-miejscowy I.D. BUZZ (również dwa silniki o łącznej mocy 275 kW i napęd na wszystkie koła 4Motion). W tym czasie Volkswagen planuje, że roczna sprzedaż jego pojazdów elektrycznych osiągnie 100 tys. egzemplarzy.

Wolumen ten będzie sukcesywnie, a raczej dynamicznie zwiększany, bo do 2025 roku w ofercie tej marki znajdzie się aż 30 elektrycznych modeli. Dzięki temu roczna sprzedaż Volkswagena ma osiągnąć milion e-samochodów.



Prezentowane we Frankfurcie modele z rodziny I.D. charakteryzuje jeszcze jedna rzecz - bardzo oszczędne wnętrze. Rolę wskaźników i przełączników na kokpicie przejmuje niewielki ekran LCD uzupełniony o tablet lub smartfona, część obsługi oparta będzie na komendach głosowych, lusterko wsteczne posłuży do wyświetlania obrazu z kamer rozmieszczonych wokół auta, zaś poszukiwaną przez nas kierownicę można po prostu schować. A to z kolei zapowiedź kolejnego kroku - w 2025 roku elektryczne modele Volkswagena dostępne będą w wersji autonomicznych pojazdów I.D. Pilot.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry