strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpiecze˝stwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

63. Salon samochodowy we Frankfurcie/IAA 2009

Kia Venga
15-09-2009, foto: archiwum

Na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie, Kia przedstawiła koncepcyjny pojazd No 3. Kilka miesięcy później - we Frankfurcie, miała miejsce światowa premiera jego produkcyjnej wersji, która otrzymała nazwę Venga.



Po raz pierwszy auto Kii powstało od początku w Europie i produkowane będzie w czeskiej fabryce w Nosovicach. Venga zaliczana jest do segmentu B - jej długość wynosi 4068 mm, a rozstaw osi 1600 mm. Pojemność bagażnika standardowo mierzy 440 litrów, po złożeniu oparć tylnej kanapy (40:60) wzrasta do 1253 litrów. Szerokość auta to 1765 mm, zaś wysokość 1600 mm.



Gama jednostek napędowych składa się z 2 silników benzynowych i 4 wysokoprężnych - wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 5. W pierwszej grupie znajdują się silniki o pojemności 1.4 (90 KM) i 1.6 (125 KM), znane już z innych modeli Kii. W drugiej znajdują się również jednostki o tych samych pojemnościach: 1.4 (75 i 90 KM) oraz 1.6 (115 i 128 KM). Są to jednak całkowicie nowe jednostki wyposażone w turbosprężarkę z zaworem upustowym (WGT) lub zmienną geometrię łopatek (VGT). Większy silnik oferowany jest już w nowych cee'dzie, a mniejszy debiutuje właśnie w Vendze.

W zależności o wersji silnika współpracują one z 5- lub 6-biegową skrzynią manualną. Wyjątkiem jest model z silnikiem benzynowym 1.6, który opcjonalnie wyposażono w 4-stopniowy automat.



Warto zwrócić uwagę, że wszystkie modele Vengi posiadają funkcję Idle Stop&Go (ISG), która automatycznie wyłącza silnik podczas postoju i załącza do wrzuceniu biegu i naciśnięciu pedału gazu. Ale to nie wszystkie eko-rozwiązania w tym modelu. System "EcoDynamics" nadzoruje energię wytwarzaną przez alternator i wskazuje kierowcy optymalny moment zmiany biegów. Dodatkowo auto osadzone jest na 15 lub 16 calowych oponach Michelin o niskich oporach toczenia.



Od strony bezpieczeństwa Venga wyposażona jest standardowo w system SRS obejmujący 6 poduszek powietrznych, przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości, napinaczami oraz ogranicznikiem napięcia, aktywne zagłówki z przodu oraz dwa miejsca mocowania fotelików Isofix z górnym punktem kotwiczenia na skrajnych miejscach tylnej kanapy. Ponadto - w zależności od poziomu wyposażenia i rynku sprzedaży - auto posiada system ESP z kontrolą trakcji TCS i wspomaganiem hamowania awaryjnego. Standardem jest oczywiście ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania.

Pan Vainamo, szef marketingu Kia Motors Europe:
"Nazwa Venga brzmi żywo i przyjemnie dla ucha, a więc doskonale pasuje do naszego nowego auta rodzinnego. Słowo pochodzi z hiszpańskiego i jest pełne poloru, który tak odpowiada aktywnemu stylowi życia w miastach Europy oraz zasadniczym wartościom marki Kia w myśl naszej maksymy "The Power To Surprise".

Kia Venga sprzedawana będzie wyłącznie na rynkach europejskich. W Polsce pojawi się pod koniec tego roku.

www.jedz-bezpiecznie.pl
Czytaj także:
63. Salon Samochodowy Frankfurt 2009
· Nowy Golf Variant 07-10-2009
· Odświeżona Mazda CX-706-10-2009
· Suzuki SX4 po faceliftingu 30-09-2009
· Nowa rodzina Forda C-Max 16-09-2009
· Powrót Trabanta 15-09-2009
· Kia Venga 15-09-2009
· Motoryzacyjna jesień we Frankfurcie aktualizacja 03-09-2009
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry