Untitled Document
logo

NOWE NA STRONIE:
TEST | Montujemy retrofity Philips X-tremeUltinon LED T10 W5W we wnętrzu
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Explorer, CX-30, GLB i Corsa
TESTY | Plusy i minusy - Efektywna hybryda Toyoty
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
SALON SAMOCHODOWY
Nowości | Peugeot RCZ R

Mocarny lew
14-01-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Peugeot i archiwum

Dziś do polskich salonów sprzedaży trafia najmocniejszy model w historii Peugeota. To znany już RCZ, do którego nazwy dodano magiczną literkę "R".



RCZ, czyli 2-drzwiowe coupe Peugeota pojawiło się w sprzedaży w 2010 roku. Już sama linia auta zdradzała jego sportowe aspiracje. Jednak pod maską mógł co najwyżej znaleźć się silnik o mocy 200 koni mechanicznej.



Prawdziwe emocje rozpoczęły się w 2012 roku w Paryżu. Na jesiennym salonie samochodowym Francuzi zaprezentowali "Concept R" z silnikiem o mocy 260 koni mechanicznych. Jego finalna wersja miała premierę rok później we Frankfurcie, a pod maską zmieściło się dodatkowych 10 koni mechanicznych.

Teraz można już zaryzykować stwierdzenie, że to auto o sportowych - i raczej przez duże S - możliwościach. Silnik benzynowy 1.6 THP pozwala przyspieszać do "setki" w czasie 5,9 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h. Maksymalny moment obrotowy 330 Nm uzyskiwany jest już przy 1900 obr./min.

Całość postawiono na 19-calowych felgach z oponami o rozmiarze 230/40. Przednie tarcze hamulcowe (z czerwonymi zaciskami) mają średnice 380 mm, a tylne (z czarnymi) 290 mm. Do tej pory w słabszych wersjach montowano ogumienie 235/45 R18 i mniejsze tarcze hamulcowe (czarne zaciski wymagały dopłaty) z przodu (302 lub 340 mm).

Nad bezpieczeństwem podczas jazdy czuwa m.in. elektroniczny rozdzielacz siły hamowania pomiędzy przednią i tylną osią (REF) oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen. Pierwszy znany jest ze "zwykłej" wersji RCZ, drugi dodano specjalnie do wersji "R".

Nawet w takim aucie nie zapomniano o dzieciach - przednia poduszka powietrzna pasażera posiada wyłącznik, a z tyłu zamontowano dwie pary uchwytów do fotelików typu Isofix.



Na liście dopłat znajdują się m.in. czujniki parkowania z przodu (1300 zł), alarm (1500 zł) oraz pokryty karbonem dach (3600 zł). Trzeba też dopłacić - ale będzie taniej, bo w pakiecie - za reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, system dynamicznego doświetlania zakrętów i czujnik ciśnienia w oponach. Całość 4 tys. złotych. Dwa razy drożej wychodzi za pokrycie foteli i podłokietników skórą, elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele z przodu (fabrycznie są już kubełkowe), składane lusterka z funkcją pamięci dla 2 ustawień oraz... dywaniki welurowe z przodu!



Bez tych dodatków Peugeot RCZ "R" kosztuje 153 tys. złotych. Globalna sprzedaż w 2013 roku wszystkich wersji tego coupe wyniosła 9200 sztuk. Nie wiadomo ile z nich kupiono w Polsce.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2019 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry