Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Salon Samochodowy Paryż 2016 | Audi Q5

Drugie wcielenie bestsellera Audi
04-10-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: archiwum

Segment SUV-ów wciąż ma się bardzo dobrze, a jednym z beneficjentów tego jest Audi. Debiutująca na salonie w Paryżu II-generacja modelu Q5, już teraz skazana jest na sukces.





Audi Q5 zadebiutowało w 2008 roku na salonie samochodowym - a jakżeby inaczej - w Paryżu. Był to drugi, po Q7, SUV tej marki. Na fali sukcesu większego modelu liczono na powtórzenie sukcesu. Plany te zrealizowano z nawiązką i dziś jest to najpopularniejsze "Q" w ofercie Audi.

Zaprezentowana więc w tym roku druga generacja ma bardzo dobrą pozycję startową i zapewne utrzyma się w czołówce sprzedaży również jeśli chodzi o segment SUV-ów. Klienci muszą jednak uzbroić się w cierpliwość, bo nowe Q5 pojawi się w salonach dilerów dopiero na początku przyszłego roku. Jego produkcją zajmie się nowo powstała fabryka Audi w Meksyku.

Jak zapewnia producent II-generacja Q5 jest większa i liczy 466 cm długości (przy rozstawie osi 282 cm), 189 cm szerokości i 166 cm wysokości. Bagażnik, w zależności od ustawienia przesuwanych foteli i kąta nachylenia oparcia, liczy od 550 do 610 litrów. Po złożeniu siedzeń tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa może wzrosnąć maksymalnie do 1550 litrów.




Na wyposażeniu, choć nie zawsze seryjnym, znajdzie się wiele nowych rozwiązań. Takim przykładem jest wirtualny kokpit, w którym tradycyjny zestaw zegarów może zastąpić wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Nie tak dawno mieliśmy z nim do czynienia w Audi A4. Podobnie jak z terminalem MMI umieszczonym na środkowym tunelu. Za jego pomocą może sterować systemem pokładem zarówno poprzez pokrętła, gładzik bądź komendami głosowymi. Kolejną nowością jest wyświetlacz head-up.



Naturalnie Audi stawia na bezpieczeństwo zarówno podróżujących autem osób, jak i pozostałych uczestników ruchu drogowego. Pierwszą rzeczą, którą sprawdziliśmy na prezentacji w Paryżu były elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci - na wyposażeniu był m.in. przycisk do zablokowania możliwości otwarcia drzwi i sterowania szybami z podziałem na lewą lub prawą stronę samochodu.

Z kolei Audi dzieli w materiałach prasowych Q5 systemy bezpieczeństwa na trzy grupy: pakiet asystujący w mieście, poza miastem i wspomagający parkowanie. Wśród nowości są m.in. czujniki wykrywające obecność pieszego zarówno podczas jazdy, jak i otwierania drzwi na postoju. Nad bezpiecznym wyjazdem tyłem czuwa asystent ruchu poprzecznego.



Początkowo pod maską znajdą się, zmodernizowane pod kątem zwiększenia mocy przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa, trzy jednostki napędowe. Będą to dwa silniki wysokoprężne TDI o pojemności 2.0 i mocy 150 lub 190 KM oraz V6 3.0 286 KM i jeden benzynowy 2.0 TFSI 252 KM. W zależności od wyboru współpracują one z 6-biegową skrzynią manualną, siedmiostopniową przekładnią S tronic bądź ośmiostopniową tiptronic.

Wybór będzie również pomiędzy modelami z napędem na przednią oś lub obie. Oczywiście mowa tu o quattro, które zostało rozbudowane do wersji ultra. Pod tą nazwą kryje się system odłączający tylną oś, gdy w zupełności wystarczy napęd na przód. W modelu z najmocniejszym silnikiem montowany będzie sportowy mechanizm różnicowy rozdzielający moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami.



Na tegorocznym salonie w Paryżu Audi zaprezentowało również A5 i S5 w wersji Sportback oraz RS3 Limousine. Ten ostatni otrzymał nowy pięciocylindrowy silnik 2.5 TFSI o mocy 400 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w szerokim przedziale 1700-5850 obr/min. Według danych producenta RS3 przyspiesza do "setki" w czasie 4,1 sekundy osiągając prędkość maksymalną 250 km/h (Audi może ją podnieść do 280 km/h). Silnik współpracuje z dwusprzęgłowym automatem S tronic o 7-przełożeniach i stałym napędem quattro.

Audi RS3 Limousine różni się od zwykłej wersji m.in. szerszym o 20 mm rozstawem kół z przodu i o 14 mm z tyłu, niższym o 25 mm zawieszeniem, regulowanym spojlerem na klapie bagażnika, większymi oponami 235/35 R19 (na życzenie 255/30) oraz hamulcami o średnicy 370 mm (przód) i 310 mm (tył). Na życzenie klient auto otrzyma elementy układu hamulcowego wykonane z włókien węglowo-ceramicznych.

 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry