Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki | Volvo V60 II
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Premiery | Mercedes Klasa E i Klasa GLS

Dwie nowe gwiazdy Mercedesa
17-02-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Ten rok obfitować będzie w premiery osobowych modeli Mercedesa. Dziś poznaliśmy dwie z nich - kolejną generację Klasy E i 7-osobowego SUV-a z nowym oznaczeniem GLS.



Klasa E pojawiła się na rynku w 1993 roku, jednak dla Mercedesa jego historia rozpoczęła się 40 lat wcześniej od modelu oznaczonego symbolem W120. Przyjmując ten sposób liczenia na zbliżającym się salonie samochodowym w Genewie zadebiutuje jego 10-generacja. Zanim to nastąpi, polski oddział Mercedesa zaprezentował już dziś sedana nowej Klasy E w wersji AMG. Wybór był nieprzypadkowy, w 2015 roku Polska była trzecim, po Niemczech i Rosji, rynkiem o największej sprzedaży modeli poddanych fabrycznemu tuningowi przez firmę z Affalterbach.

Jak podaje producent nowa Klasa E jest dłuższa o 43 mm (4923 mm), co przełożyło się również dłuższy o 65 mm na rozstaw osi (2939 mm). Wewnątrz znajdziemy kilka istotnych nowości, to m.in. kokpit składający się z dwóch ekranów o przekątnej 12,3 cala oraz wielofunkcyjna kierownica, w której tradycyjne przyciski zastąpiono panelami dotykowymi. Wymienione elementy stanowią jednak opcję.



Kilka nowych elementów, również dostępnych za dopłatą, pojawiło się na liście wyposażenia wpływającego na bezpieczeństwo. Wśród nich znalazła się m.in. funkcja Speed Limit Pilot, która automatycznie dostosowuje prędkość do odczytanych ze znaków ograniczeń, Active Lane-change Assistant, czyli system samodzielnie zmieniający pas ruchu, Active Brake Assist z rozpoznawaniem ruchu poprzecznego, a w przypadku wykrycia ryzyka kolizji uruchamiający proces automatycznego hamowania oraz Pre-Safe rozszerzony o funkcję Sound, która - cytat z komunikatu prasowego - "po wykryciu ryzyka kolizji emituje przez głośniki w kabinie krótki sygnał zakłócający, który może wywołać naturalny odruch ucha wewnętrznego, zwany odruchem mięśnia strzemiączkowego, i przygotować w ten sposób podróżujących do dźwięku spodziewanego zderzenia".

Ciekawie zapowiada się rozwiązanie zastosowane w reflektorach przednich. Każdy składa się z 84 diod LED, które są osobno i w pełni cyfrowo sterowane. Dzięki temu, w trybie świateł drogowych, mogą być precyzyjnie wygaszane tylko te, które oślepiają nadjeżdżającego z naprzeciwka kierowcę. Pozostałe diody nadal zapewniają maksymalnie jasną i długą wiązkę światła na drodze.



Początkowo nowa Klasa E oferowana będzie z dwoma jednostkami o pojemności 2 litrów. Wersja benzynowa E 200 dysponuje mocą 184 koni mechanicznych, zaś całkowicie nowa wysokoprężna E 200 d (to oznaczenie zastępuje używany dotychczas skrót CDI) mocą 195 KM. W planach jeszcze m.in. 6-cylindrowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy o mocy 333 KM i wersja hybrydowa E 350 e (kolejna nowa litera w oznaczeniach modeli) z łączną mocą 279 KM. Standardowo montowana będzie przekładania automatyczna 9G-Tronic.

Więcej szczegółów na temat wprowadzenia 10-generacji Klasy E na polski rynek, w tym cen, poznamy po premierze w Genewie.



Porządki w oznaczeniach modeli Mercedesa przyniosły też zmiany m.in. w postaci zastąpienia GL symbolem GLS. Kryje się pod nim 7-osobowy SUV o długości 5130 mm z rozstawem osi 3075 mm, szerokości 1934 mm i wysokości 1850 mm. Przy złożonych siedzeniach w III rzędzie pojemność bagażnika mierzy 680 litrów, a maksymalnie można ją zwiększyć do 2300 l. Zaprezentowany model postawiono na 21-calowych kołach, co na żywo robi bardzo duże wrażenie.

Klasę GLS wyposażono w wiele elektronicznych systemów podnoszących bezpieczeństwo, które znane są z innych modeli Mercedesa. Warto przy tym wspomnieć, że wśród 7 standardowo montowanych poduszek powietrznych, kurtyny obejmują swą ochroną również pasażerów w III rzędzie siedzeń. Z kolei ciekawostką jest system Magic Vision Control, czyli podgrzewane pióra wycieraczek, z których bezpośrednio dozowany jest płyn do mycia szyb.



Naszą uwagę zwrócił system montowania fotelików dziecięcych typu Isofix. Po podniesieniu siedziska w II rzędzie okazało się, że uchwyty w samochodzie zostały ustawione pionowo, co też wywołuje ciekawość, jak to rozwiązanie sprawdza się w praktyce. W III rzędzie uchwyty są tradycyjnie przyspawane poziomo, w sumie w GLS możemy zamontować 4 foteliki dziecięce typu Isofix, ale na żadnym z miejsc nie było oznaczenie standardu i-Size.

Napęd tego SUV-a stanowią m.in. dwa silniki biturbo V6 4MATIC 333 KM i V8 4MATIC 455 KM, zaś w wersji AMG 63 4MATIC o mocy 585 KM. Wszystkie, poza ostatnim z wymienionych, współpracuje z przekładnią automatyczną 9G-Tronic, która opcjonalnie może być połączona z reduktorem i blokadą centralnego dyferencjału.

Mercedes GLS dostępny będzie w polskich salonach od marca, jego ceny wynoszą od 359 500 do 643 000 złotych.

Jeszcze w tym roku ofertę Mercedesa uzupełni m.in. coupe Klasy C, w tym C 63 AMG, kabriolety Klasy C i S oraz roadstery Klasy SL i SLC.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry