Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki | Volvo V60 II
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Premiery | MINI Clubman 2

MINI w najobszerniejszej wersji
17-10-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Przed miesiącem na salonie samochodowym we Frankfurcie zadebiutowała druga generacja MINI Clubman (F54). Teraz czas na polską prezentację, chociaż do sprzedaży trafi na początku listopada.



Sześć lat, od chwili przejęcia marki w 1994 roku, trwały przygotowania BMW do rozpoczęcia produkcji MINI. Początkowo, podobnie jak wcześniej, wszystkie odmiany posiadały jedną parę drzwi (plus oczywiście klapę bagażnika). Rewolucja w BMW nadeszła w 2010 roku wraz z modelem Countryman. Teraz dołącza do niego 2. generacja Clubman. Co ciekawe, do tej pory to kombi oferowane było również z jedną parą drzwi. Problemem jest przyporządkowanie faktycznej liczby drzwi. Clubman zamiast tradycyjnej klapy bagażnika ma podwójne drzwi, a więc chcąc być skrupulatnym mamy ich sześć.



Nowy Clubman oferowany będzie w sześciu wersjach, w których główną różnicą będą zastosowane jednostki napędowe TwinPower Turbo. Wśród nich debiutują 4-cylindrowe silniki diesla o pojemności dwóch litrów i mocy 150 Km (Cooper D) bądź 190 KM (Cooper SD). W ich przypadku zamówić będzie można, również po raz pierwszy w historii MINI, 8-stopniową przekładnię automatyczną Steptronic. Również opcjonalny system wyboru trybów jazdy oferuje trzy charakterystyki pracy układu napędowego: komfortowy Mid, dynamiczny Sport i ekonomiczny Green.



Wiele zmian nastąpiło też w przestrzeni, mogącej zostać efektownie podświetlonej diodami LED, kabiny pasażerskiej. Kokpit zyskał nowy wygląd i rozmieszczenie niektórych przycisków i wskaźników. Na centralnym miejscu góruje okrągły wyświetlacz, który może mieć promień aż 8,8 cala!. Poza nawigacją i obsługą audio oraz telefonu integruje w sobie bogaty zestaw multimediów. Podstawa zestawu zegarów została wbudowana w kolumnę kierowniczą, co zapobiega przysłonięciu części wskazań, przy zmianie jej położenia. Po raz pierwszy w MINI dostępne są przednie, sterowane elektrycznie, fotele z pamięcią ustawienia.



Clubman homologowany jest dla 5 osób. Dużą przestrzeń z tyłu zapewnia rozstaw osi wynoszący 2670 mm oraz rozstaw kół 1565 mm. Dodatkowe miejsce na kolana wygospodarowano poprzez wyprofilowanie pleców obu foteli.



Dostępu do bagażnika chronią podwójne, otwierane na boki, drzwi. W praktyce tworzą one dodatkowy słupek, który może ograniczać widoczność w lusterku wstecznym. Jak zapewnia producent w 2. generacji MINI Clubman, został on maksymalnie "odchudzony". Otwarcie obu skrzydeł, w które wbudowano tylne lampy, nie ogranicza widoczności pojazdu na drodze. W jego zderzaku powtórzono wąskie pasy z oświetleniem pozycyjnym.

Komfort użytkowania podnosi system bezkluczykowy oraz pełna automatyka, wystarczy delikatnie nacisnąć klamkę, bądź poruszyć własną stopą po zderzakiem, a drzwi otworzą się same. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 360 litrów. Można ją powiększyć, maksymalnie do 1250 litrów, dzięki składanym w proporcji 40:20:40 oparciom kanapy.



Na pokładzie nowego MINI Clubman znalazło się wiele elementów podnoszących bezpieczeństwo. W tym wszystkie, uznane dziś za podstawowe, dotyczące dzieci. Jednak po otwarciu prawych drzwi z przodu od razu rzuca się w oczy kolejny komplet, poza tych na kanapie, mocowań do fotelików typu Isofix (opcja). Standardem jest komplet 6 poduszek powietrznych (z funkcją dezaktywacji po stronie pasażera), rozbudowany układ ABS z EBD i CBC (wspomaganiem hamowania na łuku), ESP, EDLC (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego), funkcja ruszania pod górę oraz elektryczny hamulec postojowy.

Kierowcę może wesprzeć szereg systemów - od aktywnego tempomatu, poprzez ostrzeżenie o obecności pieszych, asystenta zapobiegania kolizji z funkcją wstępnego hamowania, do kamery cofania z możliwością automatycznego parkowania równoległego. Na zewnątrz mogą znaleźć się lampy z diodami LED z funkcją doświetlania zakrętów i dynamiczną zmianą długości wiązki. W razie wypadku zadziała system automatycznego wezwania pomocy.

Druga generacja MINI Clubman trafi do sprzedaży w polskich salonach na początku listopada. Długość auta mierzy 4253 mm, szerokość 1800 mm, wysokość 1441 mm, a prześwit 141 mm.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry