Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki | Volvo V60 II
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Premiery | Honda Jazz, Honda HR-V

Znaczące wzmocnienia Hondy
30-09-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W ostatnim czasie oferta Hondy nie wyglądała imponująco. W końcu uzupełniają ją dwa długo wypatrywane modele - Jazz i HR-V.



Do dziś wchodząc do salonów Hondy wybór był niewielki. Motorem napędowym sprzedaży był kompaktowy Civic oraz SUV CR-V. Skądinąd auta świetnie dopracowane, czego wyraz daliśmy w podsumowaniu naszych testów, a opinii nasłuchaliśmy się podczas Warsztatów Edukacyjnych "Bezpieczne dziecko w podróży i na drodze" prowadzonych przez naszą Fundację "Jedź Bezpiecznie". Pozostawał jeszcze Accord, ale w porównaniu z wcześniej wymienionymi modelami, jest autem z minionej epoki.

czytaj także:
TESTY | Dobry (nie)znajomy | Honda Civic IX hatchback
TESTY | A jednak! | Honda CR-V 2WD

Nadzieja na lepsze jutro w Europie zaświtała podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2014 roku (czytaj także: Podróż w dalszą i bliższą przyszłość, część 2). Honda "zaszalała" prezentując szeroką gamę najbliższych fazy produkcji modeli. Na stoisku poza Civic Type-R stanęły - bez możliwości dostępu do wnętrza - miejski Jazz i crossover HR-V. Oba modele są już doskonale znane, ale nie wiadomo czemu zwlekano z wprowadzeniem do Europy kolejnej generacji Jazza (w Japonii od 2013 roku), a produkcję HR-V zakończono w 2006 roku.

Nowe wcielenia Jazz i HR-V zadebiutowały właśnie w polskich salonach. Mniejszą Hondę wyceniono od 59 900 złotych do 73 800 złotych. Jednocześnie sprzedawana jest poprzednia generacja, której ceny zaczynają się od 51 800 złotych. Crossover kosztuje od 77 000 do 105 500 złotych.

Oba segmenty są dziś mocno zatłoczone przez konkurencję, ale nowe Hondy powinny sobie dobrze poradzić. Tym bardziej, jak podkreślano podczas polskie prezentacji, firma liczy przede wszystkim na lojalność swoich klientów. Z kolei nowych ma przyciągnąć HR-V.

Jazz i HR-V zbudowano na tej samej płycie podłogowej. I jak to bywa w przypadku kolejnych generacji, są one większe od poprzednika. W długości malucha dodano 95 mm (3995 mm) z czego 30 mm (2530 mm) przypadło na rozstaw osi. Jego szerokość ma 1694 mm (bez lusterek), a wysokość 1550 mm (z anteną w kształcie płetwy rekina).

Crossovera nie ma sensu porównywać do modelu sprzed dekady. Nowy mierzy 4294 mm długości (2610 mm rozstaw osi), 1772 mm szerokości (bez lusterek) i 1605 mm wysokości (także ze zintegrowaną anteną na dachu). Trzeba przyznać, że przestrzeń wnętrza w obu autach od razu robi wrażenie.



Ich funkcjonalność podnosi patent Hondy na składanie foteli w II rzędzie. Magic Seat pozwala na pionowe ustawienie w pionie jednej bądź obu części (w proporcji 40:60). Dzięki temu zyskujemy nietypową przestrzeń do przewozu np. dwóch rowerów. Po zdjęciu przednich kół zostało to już przećwiczone w Civicu. Znajdujący się przeważnie pod kanapą zbiornik paliwa przeniesiono pod przednie fotele. Takie usytuowanie zmienia na plus środek ciężkości auta.

System Magic Seat pozwala też na tradycyjne złożenie oparć tworząc przy tym całkowicie płaską podłogę bagażnika. Przestrzeń ładunkowa nowej Hondy Jazz mierzy od 354 do 1314 litrów, a HR-V od 470 do 1533 litrów.



Zmiany objęły także kokpit. W subiektywnej ocenie ten w crossoverze wygląda ubogo, być może za sprawą braku przycisków klimatyzacji, które zastąpiono panelem dotykowym. O wiele lepiej wygląda kokpit Jazza, jego środkową część wysunięto i skierowano w stronę kierowcy. Kolorowy i dotykowy ekran służy za centrum rozrywki, system MirrorLink pozwala sparować je ze smartfonem, także w zakresie współdzielenia sieci wi-fi.

Zestaw głównych zegarów składa się z 3 okrągłych tarcz. Obrotomierz i prędkościomierz oparto na tradycyjnej wskazówce, natomiast w trzeciej zastosowano wyświetlacz elektroniczny.


Honda Jazz oferowana jest w 3 poziomach wyposażenia: Trend, Comfort i Elegance. HR-V także w trzech, przy czym bazową jest Comfort, potem Elegance i topowa Executive. Na uwagę zasługuje fakt, że w każdej znalazł się system aktywnego hamowania w ruchu miejskim w zakresie 5-32 km/h.

W zależności od wersji wyposażenia otrzymamy także system ostrzegania przed kolizją (FCW), rozpoznawania znaków drogowych (TSR) i ostrzegania o zjechaniu z pasa ruchu (LDW). Jest też nowość - inteligentny ogranicznik prędkości, który dostosowuje ją automatycznie do wskazań na odczytanych znakach drogowych. W HR-V debiutuje jeszcze elektryczny hamulec postojowy z praktyczną funkcją autobrake hold.



Pod maską królują jednostki napędowe Earth Dreams Technology pracujące w systemie start-stop. O ekologicznej i ekonomicznej jeździe kierowcę informuje kolorowa - od czerwonej przez pomarańczową do zielonej - obwódka tarczy prędkościomierza. W Jazzie montowany jest wyłącznie benzynowy i-VTEC o pojemności 1.3 litra i mocy 102 KM. Współpracuje on z 6-biegową (w poprzedniku była 5-biegowa) skrzynią manualną, za dopłatą dostępna jest zmodernizowana przekładnia bezstopniowa CVT.

W HR-V ofertę tworzą dwa silniki, benzynowy 1.5 i-VTEC 130 KM i wysokoprężny 1.6 i-DTEC 120 KM. W obu także montowana jest 6-biegowa skrzynia manualna, jedynie w benzynowym można ją zastąpić przekładnią CVT.



Na koniec dwa rozczarowania odnoszące się do Hondy HR-V. Na model z silnikiem wysokoprężnym trzeba jeszcze poczekać. Producent zadecydował również, że w Europie auto dostępne będzie wyłącznie z napędem na przednią oś. Przedstawiciele firmy argumentowali to obawom, że wersja 4x4 może zagrozić pozycji większego CR-V. Po pierwszej jeździe i oględzinach nowego crossovera możemy te obawy potwierdzić.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry