Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki | Volvo V60 II
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
SALON SAMOCHODOWY
Prezentacje | 85. Salon Samochodowy w Genewie | Hyundai Tucson

Powrót do korzeni
05-03-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Hyundai Tucson obecny jest na rynku od ponad dekady. Przy wprowadzaniu II-generacji zmieniono jego nazwę na ix35, by w kolejnej powrócić do pierwotnej.



Niedawno mieliśmy okazję testować ix35 (czytaj także: TESTY | Pożegnanie), który w tym roku jest najczęściej wybieranym modelem Hyundaia w Polsce. Czy tak będzie w następnych miesiącach? Debiutujący w Genewie następca trafi do sprzedaży dopiero po wakacjach. Jego produkcja przeznaczona na rynek europejski odbywać się będzie w Czechach.



Tucson mierzy 4475 mm długości przy rozstawie osi 2670 mm i 1850 mm szerokości. W porównaniu do ix35 urósł, przy czym obniżono go do 1645 mm. Standardowa przestrzeń bagażowa wynosi 513 litrów.

Projekt auta powstał w Korei, USA i Niemczech, a nad całością czuwał Peter Schreyer. To jego pierwszy model Hyundaia, wcześniej współpracował m.in. przy Audi TT i Volkswagenie New Beetle oraz dla siostrzanych Kii - Venga, Sorento i Sportage (odpowiednik Tucsona).

Począwszy od nowego Tucsona do modeli Hyundaia trafi nawigacja firmy TomTom. Nabywcy aut będą mieli bezpłatną aktualizację map przez okres 7 lat. Wśród dostępnych modułów będą informacje o natężeniu ruchu przekazywane w czasie rzeczywistym.



Tucson został wyposażony w system wyhamowujący auto zarówno przed innym pojazdem (przy niskich i wysokich prędkościach), jak i przed pieszym lub rowerzystą. Jeśli jednak dojdzie do tego dodatkową ochronę stanowi aktywna maska silnika.

A pod nią trafi silnik benzynowy 1.6 GDI o mocy 136 koni mechanicznych oraz nowy, turbodoładowany 1.6 T-GDI 176 KM, który zastąpi oferowany dziś 2.0 166 KM. Wśród jednostek wysokoprężnych bez zmian, czyli 1.7 115 KM oraz 2.0 136 lub 184 KM. Nowy silnik T-GDI współpracować będzie z dwusprzęgłową skrzynią DCT o 7-przełożeniach.

W przypadku skrzyń automatycznych - jest jeszcze tradycyjna o 6-przełożeniach - kierowca będzie miał wybór pomiędzy trybem jazdy normalnym i sportowym. Ta nowość określana jest przez producenta jako DMS (Drive Mode Select).

Tak jak obecnie modele z najmocniejszymi silnikami oferowane będą z napędem na wszystkie koła. W trybie auto do 40 proc. mocy trafi na tył, po zablokowaniu rozłoży się proporcjonalnie na obie osie.



Obok wersji produkcyjnych prezentowane są odmiany z alternatywnym źródłem napędu. Tucson Hybrid 48V to jeszcze zapowiedź połączenia dwulitrowego silnika diesla z elektrycznym o łącznej mocy 150 KM. W drugim przypadku, Plug-In Hybrid, jest to kombinacja mniejszej jednostki wysokoprężnej 1.7, ale dysponującej mocą 183 KM.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry