Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
SALON SAMOCHODOWY
Prezentacje | 85. Salon Samochodowy w Genewie | Renault Kadjar

Zadatki na hit sprzedaży
06-03-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Renault zaskakująco długo opierało się motoryzacyjnym trendom. Wreszcie zdecydowało na wprowadzenie do oferty małego crossovera, teraz nadszedł czas na dojrzałe auto.



Pierwszym krokiem w tym kierunku był Captur (czytaj także: TESTY | Lepiej późno niż wcale) zbudowany na bazie Clio. Obecnie to trzeci z cieszących się zainteresowaniem Polaków model Renault. Debiutujący w Genewie Kadjar nawiązuje do jego wyglądu, ale jest zdecydowanie większy. Patrząc na alians francuzów z Nissanem, jego odpowiednikiem jest Qashqai. Mając takie koniugacje, nowe Renault z góry skazane jest na sukces.



Kadjar (czytaj Kadżar) ma 4450 mm długości, 1840 mm szerokości i 1600 mm wysokości. Jego zalety to przede wszystkim załączany napęd na obie osie. Ustawienie Auto monitoruje przyczepność wszystkich kół i w zależności od potrzeb może przenieść na tył do 50 proc. mocy. Przełączenie na Lock aktywne jest do prędkości 40 km/h i rozkłada po równo moc na przód i tył. Dodatkowo w autach z napędem na jedną oś może być zamontowany system Extended Grip wspierający kierowcę podczas jazdy po śniegu, błocie lub piachu.

Dla osób wykorzystujących to auto w terenie ważny będzie jego prześwit (190 mm) oraz kąt natarcia (18 stopni) i zejścia (25 stopni). Do tego dochodzą liczne osłony chroniące przed uszkodzeniem podwozie oraz lakier nadwozia. Do bagażnika, o pojemności 472 litrów, zmieścimy sporo rzeczy.



Centrum dowodzenia systemami pokładowymi auta umieszczono w systemie R-Link 2. Do sterowania nimi służy 7-calowy ekran dotykowy. Całość można podłączyć do internetu, co pozwala pobierać dodatkowe aplikacje umieszczone w dedykowanym sklepie. Jedną z nowości będą moduły skierowane do zarządców flot firmowych samochodów.

W zależności od wersji wyposażenia montowany jest asystent pasa ruchu, monitorowania martwego pola w lusterkach, rozpoznawania znaków drogowych oraz automatycznego parkowania prostopadłego, równoległego i pod skosem.

Gamę jednostek napędowych tworzą silniki Energy. Benzynowy Tce, turbodoładowany, ma pojemność 1.2 litra i dysponuje mocą 130 koni mechanicznych. Wysokoprężny 1.5 dCi to już klasyka i - jak się wielokrotnie przekonywaliśmy podczas testów - jednej z najoszczędniejszych silników na rynku. Do wyboru będzie 110 lub 130 KM. W zależności od napędu montowana będzie 6-biegowa skrzynia manualna lub przekładnia EDC.



Renault Kadjar trafi do sprzedaży w połowie roku.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry