portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
SALON SAMOCHODOWY
Prezentacje | 84. Salon Samochodowy w Genewie | BMW serii 2 Active Tourer

Nowy segment w BMW
11-03-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Seria 2 to nieco rozciągnięta "jedynka" ubrana w eleganckie nadwozie coupe. Na tej samej bazie powstał Active Tourer, czyli pierwszy minivan BMW.



Konserwatywni fani marki mają więc trudny orzech do zgryzienia. W ich oczach firma zatraca swój charakter, co kilka miesięcy temu zapoczątkowało elektryczne i3. Ale też i wcześniej w ofercie pojawiła się seria X, która była odpowiedzią na oczekiwania rynku. SUV-y te sprzedają się dobrze, dochodzą kolejne modele, czemu więc nie spróbować tego samego w segmencie minivanów?

Zapowiedź tego kroku mogliśmy zobaczyć na ostatnim salonie we Frankfurcie. Na stoisku BMW stał prawie gotowy do produkcji Concept Active Tourner Outdoor. O ile tamten, już na pierwszy rzut oka, wyglądał jak auto z najwyższej półki, tak w przypadku serii 2 mamy do czynienia z typowym minivanem.

Wymiary Active Tourer mieszczą się pomiędzy hatchbackiem serii 1 i coupe serii 2. Minivan ma 4342 mm długości, przy rozstawie osi 2670 mm. Jest przy nich najszerszy (1800 mm) i najwyższy (1555 mm).



Kokpit nowego BMW jest niemal identyczny z serią 1. Za kierownicą królują dwa duże zegary, a na środku deski wystaje kolorowy ekran LCD. Funkcjonowanie auta oparto również na systemie ConnectedDrive, do którego tworzonych jest coraz więcej aplikacji. Nowością będzie Head-Up Display, który na przednią szybę "rzuci" - i to w kolorze - najważniejsze dla kierowcy informacje.



W obu prezentowanych w Genewie modelach drugi rząd siedzeń tworzy kanapa. Jednak już podział składania jej oparć (40:20:40) sugeruje, że będzie to bardziej auto dla czterech niż pięciu osób. Tym bardziej, że przez środek przebiega tunel (auto ma napęd na przód).

Na skrajnych miejscach kanapy znaleźliśmy dwie pary mocowań Isofix dla fotelików dziecięcych, a w plecach oparć kanapy 3 dodatkowe punkty ich kotwiczenia.

Bazowa pojemność bagażnika to 468 litrów, którą można maksymalnie powiększyć do 1510 l.



Do napędu auta przeznaczono 3 silniki. Nowy w ofercie, 3-cylindrowy, benzynowy, ma pojemność 1.5 litra i moc 136 KM. Według specyfikacji producenta zużyje on w mieście około 6 l/100 km. Kolejny montowany będzie w wersji 225i (2 litry) o mocy 231 KM.

Jedyny z wysokoprężnych, 4-cylindrowy TwinPower Turbo, ma 2 litry pojemności i moc 150 koni mechanicznych. Będzie go można zestawić z automatem o ośmiu przełożeniach.



Seria 2 Active Tourer pojawi się w salonach w III kwartale tego roku. Początkowo dostępny będzie w wersjach Sport i Luxury Line. Jesienią dołączy do nich pakiet M-Sport. W planach jest jeszcze model z napędem na obie osie, czyli xDrive, ale nie wiadoo kiedy trafi do sprzedaży.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry