portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
SALON SAMOCHODOWY
Prezentacje | Salon Samochodowy Paryďż˝ 2014 | Ford C-Max, S-Max, Edge, Mustang i Focus ST

Bogactwo wyboru
11-10-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Ford, na tle konkurencji w Pary�u, zdecydowanie pokaza� najwi�cej nowo�ci. Co wa�ne, wszystkie to gotowe ju� do produkcji modele, spo�r�d kt�rych trudno wskaza� ten najwa�niejszy.



Zdecydowana wi�kszo�� oferowanych na rynku samochod�w osobowych nie spe�nia wymog�w wi�kszej rodziny. Wystarczy, �e przy 5 osobach b�dzie co najmniej dw�jka dzieci, kt�re musz� jeszcze podr�owa� w fotelikach. Po ich monta�u, co wielokrotnie potwierdza�y nasze testy (czytaj tak�e: TESTY), okazuje si�, �e zabraknie nam pi�tego miejsca. St�d te� tak� popularno�ci� ciesz� si� mini- i vany, w kt�rych cz�sto kanap� mo�na zast�pi� trzema osobnymi fotelami.

Ford ma dla wi�kszych rodzin kilka propozycji. Pomijaj�c miejskiego B-Maxa, ogromnego Galaxy i r�nych wariant�w zbudowanych na bazie Transita czy Tourneo, jest jeszcze C-Max i S-Max (w tych 7-osobowe wersje Grand). I to one mia�y w Pary�u nowe ods�ony.

Przede wszystkim dostosowano ich wygl�d zewn�trzny i wewn�trzny do ostatnich modeli, jak Ka, Fiesta czy Focus. Wprowadzono te� kilka nowych element�w - elektrycznie i bezdotykowo otwierany baga�nik (rozwi�zanie stosowane ju� w Kudze) i system SYNC drugiej generacji. W palecie jednostek nap�dowych C-Maxa pojawi� si� tak�e p�toralitrowe silniki EcoBoost i TDCi.



Do S-Maxa dodatkowo trafi� nowy adaptacyjny uk�ad kierowniczy, diodowe reflektory ze �wiat�ami drogowymi (Glare-Free Highbeam), zaawansowany system Pre-Collision Assist wspomagaj�cy kierowc� przy pr�dko�ciach autostradowych oraz uk�ad sk�adania opar� foteli w 2 i 3 rz�dzie (w sumie wersja Grand zaoferuje 32 aran�acje wn�trza). W ofercie pojawi si� odmiana z inteligentnym nap�dem na obie osie.



To jednak nie ostatnie s�owo Forda w segmencie przestronnych aut osobowych. Obecny od lat na rynku ameryka�skim SUV o nazwie Edge doczeka� si� drugiej, i co wa�ne globalnej, generacji. W Europie do wyboru b�dzie nap�d na prz�d lub wszystkie ko�a, za� pod mask� znajdzie si�dwulitrowy silnik wysokopr�ny o mocy 180 (z 6-biegow� skrzyni� manualn�) lub 210 (z przek�adni� automatyczn�) koni mechanicznych.



A skoro mowa o koniach i adaptacji modeli zza oceanu. Fani motoryzacji, nie tylko tej spod znaku Forda, odliczaj� miesi�ce do europejskiego debiutu Mustanga (czytaj tak�e: SALON SAMOCHODOWY | Genewa 2014 | Wspomnienia z dzieci�stwa). O ile wiosn� w Genewie jego prezentacja odbywa�a si� za "szklan�" kurtyn�, tak teraz mo�na by�o wygodnie rozsi��� si� we wn�trzu wersji cabrio (drug� b�dzie fastback). Od razu rzuca si� w oczy zupe�nie inna stylistyka kokpitu oraz widniej�cy na kole kierownicy Mustang.

Pod mask� znajdzie si� 5-litrowy silnik V8 o mocy 418 KM. Trudno jednak oczekiwa� od niego masowej popularno�ci, st�d drugim b�dzie 2.3 EcoBoost 314 KM. Do osobnej prezentacji tego modelu, nie tylko z sentymentu, jeszcze powr�cimy.



W Polsce i na �wiecie ogromn� popularno�ci� cieszy si� Ford Focus. Tak�e wiosn� tego roku na salonie w Genewie zobaczyli�my efekt modernizacji jego III-generacji. Do kompletu pozosta�a wersja ST (czytaj tak�e: PIERWSZA JAZDA | Moc pod kontrol�), kt�r� od debiutu w 2002 roku, sprzedano na ca�ym �wiecie w ponad 140 tys. egzemplarzach.

Pokazany w Pary�u ST (hatchback i kombi) nie tylko nawi�zuje stylistycznie do zmodernizowanego Focusa, ale te� wnosi znacz�c� zmian�. Od teraz mo�na go mo�na zam�wi� tak�e z silnikiem wysokopr�nym 2.0 o mocy 185 KM. Drugim jest - stosowany dotychczas - benzynowy 2.0 EcoBoost 250 KM, w obu dodano automatyczn� funkcj� start/stop. Poprawiono r�wnie� elementy wp�ywaj�ce na zachowanie auta podczas dynamicznej jazdy. Jednym z nich jest system Lane Keeping Aid wspomagaj�cy kierowc� w utrzymaniu wybranego pasa ruchu. Focus ST trafi do sprzeda�y w przysz�ym roku.

Zanim jednak zobaczymy te modele w polskich salonach czeka nas jeszcze w tym roku debiut nowego Mondeo.
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry