Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki | Volvo V60 II
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
SALON SAMOCHODOWY
Prezentacje | Salon Samochodowy Paryż 2014 | Ford C-Max, S-Max, Edge, Mustang i Focus ST

Bogactwo wyboru
11-10-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Ford, na tle konkurencji w Paryżu, zdecydowanie pokazał najwięcej nowości. Co ważne, wszystkie to gotowe już do produkcji modele, spośród których trudno wskazać ten najważniejszy.



Zdecydowana większość oferowanych na rynku samochodów osobowych nie spełnia wymogów większej rodziny. Wystarczy, że przy 5 osobach będzie co najmniej dwójka dzieci, które muszą jeszcze podróżować w fotelikach. Po ich montażu, co wielokrotnie potwierdzały nasze testy (czytaj także: TESTY), okazuje się, że zabraknie nam piątego miejsca. Stąd też taką popularnością cieszą się mini- i vany, w których często kanapę można zastąpić trzema osobnymi fotelami.

Ford ma dla większych rodzin kilka propozycji. Pomijając miejskiego B-Maxa, ogromnego Galaxy i różnych wariantów zbudowanych na bazie Transita czy Tourneo, jest jeszcze C-Max i S-Max (w tych 7-osobowe wersje Grand). I to one miały w Paryżu nowe odsłony.

Przede wszystkim dostosowano ich wygląd zewnętrzny i wewnętrzny do ostatnich modeli, jak Ka, Fiesta czy Focus. Wprowadzono też kilka nowych elementów - elektrycznie i bezdotykowo otwierany bagażnik (rozwiązanie stosowane już w Kudze) i system SYNC drugiej generacji. W palecie jednostek napędowych C-Maxa pojawią się także półtoralitrowe silniki EcoBoost i TDCi.



Do S-Maxa dodatkowo trafił nowy adaptacyjny układ kierowniczy, diodowe reflektory ze światłami drogowymi (Glare-Free Highbeam), zaawansowany system Pre-Collision Assist wspomagający kierowcę przy prędkościach autostradowych oraz układ składania oparć foteli w 2 i 3 rzędzie (w sumie wersja Grand zaoferuje 32 aranżacje wnętrza). W ofercie pojawi się odmiana z inteligentnym napędem na obie osie.



To jednak nie ostatnie słowo Forda w segmencie przestronnych aut osobowych. Obecny od lat na rynku amerykańskim SUV o nazwie Edge doczekał się drugiej, i co ważne globalnej, generacji. W Europie do wyboru będzie napęd na przód lub wszystkie koła, zaś pod maską znajdzie się dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 180 (z 6-biegową skrzynią manualną) lub 210 (z przekładnią automatyczną) koni mechanicznych.



A skoro mowa o koniach i adaptacji modeli zza oceanu. Fani motoryzacji, nie tylko tej spod znaku Forda, odliczają miesiące do europejskiego debiutu Mustanga (czytaj także: SALON SAMOCHODOWY | Genewa 2014 | Wspomnienia z dzieciństwa). O ile wiosną w Genewie jego prezentacja odbywała się za "szklaną" kurtyną, tak teraz można było wygodnie rozsiąść się we wnętrzu wersji cabrio (drugą będzie fastback). Od razu rzuca się w oczy zupełnie inna stylistyka kokpitu oraz widniejący na kole kierownicy Mustang.

Pod maską znajdzie się 5-litrowy silnik V8 o mocy 418 KM. Trudno jednak oczekiwać od niego masowej popularności, stąd drugim będzie 2.3 EcoBoost 314 KM. Do osobnej prezentacji tego modelu, nie tylko z sentymentu, jeszcze powrócimy.



W Polsce i na świecie ogromną popularnością cieszy się Ford Focus. Także wiosną tego roku na salonie w Genewie zobaczyliśmy efekt modernizacji jego III-generacji. Do kompletu pozostała wersja ST (czytaj także: PIERWSZA JAZDA | Moc pod kontrolą), którą od debiutu w 2002 roku, sprzedano na całym świecie w ponad 140 tys. egzemplarzach.

Pokazany w Paryżu ST (hatchback i kombi) nie tylko nawiązuje stylistycznie do zmodernizowanego Focusa, ale też wnosi znaczącą zmianę. Od teraz można go można zamówić także z silnikiem wysokoprężnym 2.0 o mocy 185 KM. Drugim jest - stosowany dotychczas - benzynowy 2.0 EcoBoost 250 KM, w obu dodano automatyczną funkcję start/stop. Poprawiono również elementy wpływające na zachowanie auta podczas dynamicznej jazdy. Jednym z nich jest system Lane Keeping Aid wspomagający kierowcę w utrzymaniu wybranego pasa ruchu. Focus ST trafi do sprzedaży w przyszłym roku.

Zanim jednak zobaczymy te modele w polskich salonach czeka nas jeszcze w tym roku debiut nowego Mondeo.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry