Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
SALON SAMOCHODOWY
Prezentacje | Salon Samochodowy Paryż 2014 | Hyundai i20

Drugie wcielenie i20
10-10-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Ostatnie modele Hyundaia potwierdziły, że wysokie aspiracje marki zostały wprowadzone w czyn. Ostatnio mieliśmy okazję przekonać się o tym w miejskim maluchu (czytaj także: TESTY | Kolejna kontra Hyundaia), a oto do salonów nadjeżdża nowy i20.



Hyundai w Polsce radzi sobie bardzo dobrze. Na koniec września marka plasuje się na 8. pozycji w rankingu sprzedaży nowych samochodów, a najwyżej sklasyfikowany model - i30 - zajmuje miejsce 16. Nieco wyżej (11.) był w podsumowaniu 2013 roku, podobnie jak z i20. Auto to zajęło 33. pozycję, teraz jest na 42. Jednak w tym przypadku utrata popularności może wiązać się z oczekiwaniem na II-generację.



A ta była największą atrakcją na stoisku Hyundaia w Paryżu. Auto, tak jak ostatnie modele tej firmy, zaprojektowano w Hyundai Motor's Design Centre Europe w niemieckim Russelsheim. I tak jak zazwyczaj bywa, nowe jest większa od poprzednika. i20 jest dłuższy o 40 mm (4035 mm), w tym rozstaw osi o 45 mm (2570 mm), zachowano przy tym zwis przedni (815 mm), a tylny skrócono o 5 mm.

Jest też szersze o 24 mm (1734 mm), ale i niższe o 16 mm (1474 mm). Zmiany te pozwoliły powiększyć o 10 proc. pojemność bagażnika (podobnie jak do tej pory z podwójną podłogą). Standardowo jest to 326 litrów, zaś maksymalnie 1042 litry. Tym razem nie będzie nadwozia 3-drzwiowego.

Zyskują też pasażerowie. Hyundai chwali się, że 5 osób poczuje się w nim tak jak podczas jazdy autem z wyższego segmentu C. Osobom siedzącym z przodu więcej przestrzeni zapewnia m.in. przebudowany kokpit.

Podróżnych chroni przy tym wzmocniona struktura podwozia i nadwozia. Jak podkreśla producent aż 42 proc. tych elementów wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości. W poprzednim było to tylko 16 proc., co wystarczyło by w testach zderzeniowych EuroNCAP (2009) otrzymać maksymalną notę pięciu gwiazdek. Zderzenia czołowe, boczne i w słup oceniono na 32 pkt. (88 proc.).



Na wyposażeniu auta pojawią się także nowe elementy podnoszące bezpieczeństwo. Na liście znalazł się m.in. asystent utrzymania pasa ruchu (LDWS) i ruszania pod górę (HAC), zaś w tylne światła zbudowano na diodach LED.

Do napędu nowego i20 przeznaczono silnik benzynowy Kappa 1.25 75 lub 84 KM i 1.4 100 KM oraz wysokoprężny 1.1 75 lub 90 KM. Poza najsłabszym dieslem wszystkie mają po 4-cylindry. W przyszłym roku do tej palety dołączy turbodoładowany silnik benzynowy Kappa 1.0 T-GDI 120 KM. W zależności od jednostki napędowej montowana jest 5- lub 6-biegowa skrzynia manualna bądź automat o 4-przełożeniach.



Nowy Hyundai i20 - prosto z fabryki ulokowanej w tureckim mieście Izmit - trafi do pierwszych klientów w listopadzie, jednak do polskich salonów sprzedaży dopiero z początkiem 2015 roku.



Hyundai zaprezentował także prestiżowy model Genesis oraz concept-car o nazwie Intrado (zapewne powrócimy do niego w osobnym materiale). Nie mniejszym zainteresowaniem cieszył się - stojący nieco na uboczu - dostawczy H350. Oferowany będzie w 3 wersjach nadwozia - jako tradycyjny blaszak, autobus do przewozu 14/15 pasażerów lub baza do indywidualnej zabudowy. Tym samym Hyundai debiutuje na europejskim rynku samochodów użytkowych.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry