Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki | Volvo V60 II
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
SALON SAMOCHODOWY
Prezentacje | Salon Samochodowy Paryż 2014 | Peugeot, DS, Renault, MINI

Podróż w daleką i bliższą przyszłość, część 1
18-10-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Na każdym salonie samochodowym pojawiają się tzw. concept-cars i prototypy. Część z nich pokazuje, w którą stronę podąża dana marka, część zapowiada seryjną produkcję.



W przypadku Peugeota pojawiły się dwie wizje aut przyszłości. Patrząc na nie wydaje się, że bliższy realizacji jest Exalt. Ma to być luksusowa limuzyna, jednak nie ma co oczekiwać, że do seryjnej produkcji trafi w ręcznie formowanym nadwoziu. Zastosowane aluminium nie tylko ogranicza wagę auta, ale także ma nawiązywać do francuskiej motoryzacji z lat 1920-30. Pod podłogą bagażnika wygospodarowano miejsce na... elektryczną hulajnogę HYbrid-Kick.



W Quartzu możemy upatrywać przyszłego crossovera lub SUV-a. Nadwozie pozbawiono środkowego słupa, a obie pary drzwi otwierają się od siebie unosząc się do góry. Wewnątrz tapicerka została utkana... cyfrowo, być może do tego wykorzystywane będą drukarki 3D. Pod maską połączenie silnika benzynowego z dwoma elektrycznymi o łącznej - sporo przesadzonej - mocy 500 koni mechanicznych.



Do tej koncepcji nawiązuje - po raz pierwszy jako wyodrębniona z Citroena marka DS - Divine. Tu także znajdziemy sporo wyrafinowania - ozdobne hafty z pracowni Lesage, kryształki od Swarovskiego jest też kierownica w kształcie... kwadratu. Napęd stanowi, będący w ofercie, turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 THP, jednak jego moc podniesiono do 270 koni mechanicznych.



Według słów przedstawicieli Renault model Eolab istnieje naprawdę i służy inżynierom do badań nad ograniczeniem zużycia paliwa. Pod tym kątem w prezentowanym koncepcie wymodelowano bryłę nadwozia, do której budowy wykorzystano aluminium i magnez (wykonany z niego dach waży zaledwie 4 kg). Także i tutaj dla odchudzenia masy usunięto środkowy słupek, a drzwi otwierają się od siebie. Pod maską skrywa się technologia Z.E. Hybrid - celem jest zużycie 1 litra na 100 km i emisja CO2 na poziomie 22 g/km.



British born. Italian tailored - pod takim hasłem zaprezentowano dwuosobowego roadstera bez dachu z logo MINI. Projekt powstał we włoskiej pracowni Touring Superleggera, a większość elementów auta została wykonana ręcznie. Im dłużej patrzy się na to dzieło, tym więcej znajduje się nawiązań do brytyjskiej flagi. Raczej nie ma szans - bardzo chcielibyśmy się mylić - że trafi do seryjnej produkcji.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry