Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki | Volvo V60 II
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
SALON SAMOCHODOWY
Prezentacje | Salon Samochodowy Paryż 2014 | Aston Martin, Ferrari, Jaguar, Mercedes i Peugeot

Tylko 5 superaut z Paryża
17-10-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Narzekaliśmy na nudę na paryskim salonie. Potwierdzeniem tego niech będzie wybór superaut, z których trudno zestawić dziesiątkę najciekawszych.



Aston Martin V12 Vantage S Roadster - czyli flagowy model tej marki, ale bez dachu. Można go otworzyć podczas jazdy poniżej 50 km/h, a cała operacja trwa 14 sekund. Ograniczy to z 300 do 144 litrów pojemność bagażnika. Nie zmieniono przy tym długości (4385 mm) i szerokości (1865 mm), podwyższając go o 10 mm (1260 mm).

Pozostawiono także 6-litrowy silnik V12. Dysponując mocą 573 koni mechanicznych rozpędza auto do setki w czasie 3,9 sekundy rozwijając prędkość maksymalną 323 km/h (w wersji coupe wyciągnie 5 km/h więcej). Za pomocą skrzyni Sportshift III napęd przenoszony jest na tylną oś.

Wśród opcji dostępne są mocowania do fotelików Isofix montowane - oczywiście - na fotelu pasażera. W specyfikacji brakuje informacji o wyłączniku poduszki powietrznej pasażera (bezwzględnie potrzebnego do ustawienia fotelika tyłem do kierunku jazdy). Są za to wymienione dwufazowe poduszki czołowe oraz boczne umieszczone tradycyjnie w oparciach foteli. Brakuje również informacji, w jaki sposób pasażerowie cabrioletu chronieni są podczas wypadku.

Model jest już na stronie polskiego salonu, jednak nie uzyskaliśmy informacji kiedy i w jakiej cenie będzie dostępny.



Ferrari 458 Speciale A - w kolekcjonerskiej liczbie 499 egzemplarzy. Pod maską wolnossący silnik benzynowy V8 o pojemności 4497 cm3 w najmocniejszym w historii Ferrari wydaniu 605 koni mechanicznych. Zapewnia on sprint do setki w czasie 3 sekund, producent podaje też, że 200 km/h przekroczymy poniżej 10 sekund. Na 20-calowe kute felgi nałożono specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport Cup 2. Przy budowie tarcz hamulcowych i zacisków, opracowanych przez firmę Brembo, wykorzystano krzem i materiały hybrydowe.

Na otwarcie (zabiera przestrzeń 100 litrów w bagażniku) bądź zamknięcie sztywnego dachu potrzeba 14 sekund. Jest on na tyle wyciszony, że pozwala pasażerom na swobodną rozmowę podczas jazdy powyżej 200 km/h.

Za aerodynamikę i optymalny docisk odpowiada system klap, poszerzony spojler tylny i dyfuzor. W praktyce na prostych pojazd ma być lżejszy, na zakrętach dociążony. W stabilizacji toru jazdy pomaga nowy system SSC (Side Slip Angle Control). Przy wykryciu uślizgu redukowany jest moment obrotowy silnika i rozdział na każde koło przedniej osi.

Obecnie w Polsce istnieje tylko jeden salon sprzedaży tej marki (Katowice) Nie udało nam się uzyskać odpowiedzi, czy ktoś zamówił tę wersję 458.



Jaguar XE - to kolejny model, który dołącza do rodziny X. Tym razem jest to sportowa limuzyna, jednak już zapowiadane jest nadwozie kombi i coupe. W tej gamie to najmniejszy model - mierzy 4672 mm długości przy rozstawie osi 2835 mm. Bagażnik pomieści 450 litrów.

Producent podkreśla, że XE zbudowano ze stopów z aluminium o wysokiej wytrzymałości, które w dużej części pozyskiwano z... recyklingu. Przednie zawieszenie, mocowane do ramy pomocniczej, jest rozwinięciem konstrukcji pochodzących z modeli F-Type i XF-R. Z tyłu zaś wykorzystano rozwiązanie Integral Link gwarantujące zachowanie odpowiedniej sztywności nadwozia w każdym kierunku. W układzie kierowniczym hydraulikę zastąpiono układem elektrycznym.

Jaguar przeznaczył do niego 3 jednostki napędowe. Dwulitrowy silnik benzynowy dysponuje mocą 200 lub 240 KM, zaś trzylitrowy z podwójnym doładowaniem ma 340 KM (jednocześnie zapewnia najszybszy start do setki w czasie 5,1 sekundy). Z kolei dwulitrowy silnik wysokoprężny ma 163 lub 180 KM. W podstawie napęd na tył przenosi automatyczna skrzynia o ośmiu przełożeniach. Opcjonalnie, ale tylko z silnikami diesla, można ją zastąpić 6-biegową skrzynią manualną.

Opis modelu jest już na stronie polskiego salonu, choć brak jeszcze cennika, do sprzedaży trafi wiosną przyszłego roku.



Mercedes AMG GT - koncern spod znaku Gwiazdy zlecił firmie z Affalterbach stworzenie sportowego coupe. Superlekka konstrukcja, wykonana prawie w całości z aluminium, ograniczyła masę auta do 1,5 tony. Wnętrze przeznaczono dla dwóch osób, co pozwoliło na wygospodarowanie bagażnika o pojemności 350 litrów.

Mercedes oferowany jest w dwóch wersjach - AMG GT i AMG GT S. Pierwszy wyposażono w silnik benzynowy V8 biturbo o pojemności 3982 cm3 i mocy 462 KM, w drugim zwiększono moc do 510 KM. Osiąganą prędkość maksymalną wyśrubowano do - odpowiednio - 304 (do setki w 4 sekundy) i 310 (3,8 s) km/h. Napęd przenosi dwusprzęgłowa skrzynia o 7 przełożeniach, zamontowana na tylnej osi.

Rozkład mas ma proporcje 47 proc. przód i 53 proc. tył. Zawieszenie obu osi składa się z wahaczy wykonanych z kutego aluminium. Na wyposażeniu seryjnym montowana jest blokada tylnego mechanizmu różnicowego (w wersji S sterowana elektronicznie).

Na AMG GT można już składać zamówienia, auto trafi do polskich klientów wiosną przyszłego roku. Ceny od 552 500 złotych.



Peugeot 2008 DKR - nie, nie, to nie pomyłka. Do zestawienia superaut zaliczyliśmy model, nad którym są jeszcze prowadzone prace, a jego oficjalny debiut nastąpi w najbliższym Rajdzie Dakar. W fazie testów za jego kierownicą zasiadają: Carlos Sainz, Stephane Peterhansel i Cyril Despres.

Rajdówka bazuje na modelu 2008, który pozbawiono drugiej pary drzwi. Odjęto również z jego długości 60 mm zwiększając do 2800 rozstaw osi. To co ważne przy jeździe w terenie, skrócono do 641 mm przedni i do 658 mm tylny zwis. Prześwit zdecydowanie wzrósł - skok zawieszenia wynosi 460 mm - do tego zamontowano 37-calowe koła.

Umieszczony z tyłu 3-litrowy silnik wysokoprężny V6 z podwójnym turbodoładowaniem dysponuje mocą 340 KM. Napęd na jedną oś przeniesie 6-biegowa skrzynia manualna. W takim rozwiązaniu konstruktorzy Peugeota upatrują przewagi nad konkurencją.

Auto w takiej konfiguracji nie trafi do powszechnej sprzedaży, można jednak założyć, że Peugeot przygotuje wersję 2008 inspirowaną Rajdem Dakar.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry