Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki | Volvo V60 II
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
SALON SAMOCHODOWY
Prezentacje | Salon Samochodowy Paryż 2014 | Suzuki Vitara

Zmieniona koncepcja Vitary
09-10-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Po nowym SX-4 czas na zmiany w kolejnym modelu Suzuki z możliwością napędu na obie osie. Póki co Vitara debiutuje jedynie w wersji 5-drzwiowej.



Obecnie w ofercie Suzuki dostępna jest Grand Vitara w wersji 3- i 5-drzwiowej. Pierwsza jest krótsza (w zależności od rodzaju osłony koła zapasowego umieszczonego na drzwiach bagażnika mierzy 4035 lub 4060 mm długości przy rozstawie osi 2440 mm) i homologowana jest dla 4 osób. Charakteryzuje się też lepszymi właściwościami terenowymi, jej kąt zejścia wynosi 36 stopni. Z kolei wersja 5-drzwiowa mierzy 4500 mm (rozstaw osi 2640), pomieści 5 osób, a jej kąt zejścia jest mniejszy o 9 stopni.

Na tym tle zupełnie inaczej wygląda nowa Vitara. Jest 5-drzwiowa i 5-osobowa, jej długość zmniejszono do 4175 mm (rozstaw osi do 2500 mm), koło zapasowe przeniesiono pod podłogę bagażnika, a wspominany kąt zejścia zwiększono do 28 stopni. Co ważne, obniżono też z 200 do 185 mm prześwit. Krótko mówiąc bliżej jej teraz do crossovera.



Bagażnik auta mierzy 375 litrów pojemności. Po złożeniu oparć kanapy wzrośnie ona do 710 litrów, a maksymalnie możemy wykorzystać 1120 litrów.



Nabywca nowej Vitary przede wszystkim stanie przed wyborem: napęd na jedną czy obie osie. W tym drugim przypadku jest to układ AllGrip doskonale znany już z modelu SX-4 S-Cross (czytaj także: TESTY | Nieuniknione porównania). Rozszerzono go o funkcję wykrywania możliwości uślizgu przednich kół, w tym momencie większy moment obrotowy zostaje przeniesiony na tył.

Kolejną nowością w gamie będzie możliwość personalizacji auta. Do palety kolorów nadwozia dodano 3 nowe lakiery oraz możliwość ich łączenia w górnej części nadwozia. Do tego dochodzą lakierowane na inny kolor elementy grila i błotników oraz wstawki na kokpicie. Będzie też można podkreślić charakter swojego auta poprzez pakiet miejski lub terenowy.

Wśród elementów podnoszących bezpieczeństwo zadebiutuje m.in. Radar Brake Support, czyli system zapobiegający lub minimalizujący skutki kolizji (najechania na tył poprzedzającego nas auta), adaptacyjny tempomat oraz mechanizm zapobiegający odbiciu się do góry pedału hamulca tuż po wypadku.

Suzuki podkreśla również sposób opracowania elementów nadwozia pod kątem zminimalizowania skutków potrącenia pieszego. Maska silnika, podszybie, ramiona wycieraczek oraz zderzak mają teraz większą zdolność pochłaniania energii uderzenia. Z kolei pasażerów chroni lekka i wytrzymała struktura nadwozia o nazwie Total Effective Control Technology.



Na początek dostępne będą dwie jednostki napędowe, obie o pojemności 1.6 litra i mocy 120 koni mechanicznych. Z silnikiem benzynowym współdziałać będzie 5-biegowa skrzynia manualna lub 6-stopniowa przekładnia automatyczna. Natomiast silnik wysokoprężny będzie wyposażony tylko w 6-biegową skrzynię manualną. Gama ta w przyszłości będzie poszerzana.



Zanim Vitara pojawi się w salonach Suzuki jesienią do sprzedaży trafi miejskie Celerio. Model ten zastąpi w gamie Alto i Splasha. Na paryską nowość poczekamy do początku przyszłego roku.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry