Untitled Document
logo

NOWE NA STRONIE:
TEST | Montujemy retrofity Philips X-tremeUltinon LED T10 W5W we wnętrzu
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Explorer, CX-30, GLB i Corsa
TESTY | Plusy i minusy - Efektywna hybryda Toyoty
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
SALON SAMOCHODOWY
Prezentacje | 84. Salon Samochodowy w Genewie | Peugeot 308 SW

Wymarzony debiut
06-03-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W relacji z Genewy palma pierwszeństwa należy się Peugeotowi 308. Jeszcze jako hatchback otrzymał tytuł Samochodu Roku 2014, a dzień później premierę miała wersja kombi (SW).



308 zadebiutował na rynku w 2007 roku zastępując "trzysta siedem". Zgodnie ze stosowaną nomenklaturą kolejna generacja powinna nosić oznaczenie 309, jednak Peugeot zrezygnował z tego i pozostawił dotychczasowy numer. II-generacja, w nadwoziu hatchback, zadebiutowała jesienią ubiegłego roku.

Naturalnie kombi jest dłuższe. Dodatkowe centymetry dodano do rozstawu osi (11 cm) i zwisu tylnego (22 cm). W rezultacie dało to 4585 mm długości przy niezmienionej szerokości (1804 mm bez lusterek). Ale to nie wszystko, producent podkreśla poszerzenie 2 pary drzwi i znaczne cofnięcie kanapy.

Długość auta przekłada się bezpośrednio na pojemność bagażnika. Ten ma objętość 610 litrów, z czego 54 uzyskano pod ruchomą podłogą. Według danych producenta długość bagażnika mierzy 107 cm, a różnica pomiędzy progiem, a podłogą wynosi 3,3 cm.



W powiększeniu przestrzeni bagażnika pomaga, montowany seryjnie, system "Magic Flat". To nic innego jak dwa przyciski umieszczone na bokach bagażnika, które służą do automatycznego składania oparć kanapy. Maksymalna pojemność to 1660 litrów z uwzględnieniem schowka pod podłogą.

Wraz z kombi debiutuje nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.2 e-THP o mocy 130 koni mechanicznych. Pozwala on rozwinąć prędkość maksymalną 205 km/h, a "setkę" osiągnąć w czasie 10 sekund. Skonfigurowano go z 6-biegową skrzynią manualną.

Drugim silnikiem benzynowym jest 1.6 THP 156 KM z taką samą skrzynią biegów. Natomiast spośród wysokoprężnych wybierać można pomiędzy 1.6 BlueHDi 100 lub 120 KM bądź 2.0 BlueHDi 150 KM.



Zapoczątkowane w modelu 208 umieszczenie zestawu zegarów powyżej koła kierownicy zostało powtórzone także w "trzysta osiem". Na środku kokpitu króluje duży (9,7 cali) i dotykowy ekran. Za jego pośrednictwem można korzystać z całego szeregu aplikacji stworzonych przez Peugeota.

Ciekawość budzi aplikacja dedykowana na smartfony o nazwie "Scan My Peugeot". Wbudowanym w telefon aparatem możemy wykonać zdjęcie dowolnego fragmentu samochodu, a program zidentyfikuje go i wyświetli odpowiednią stronę cyfrowej instrukcji obsługi.



308 SW trafi do polskich salonów sprzedaży jeszcze przed wakacjami.

  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2019 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry