Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
SALON SAMOCHODOWY
Prezentacje | Mazda2, Mazda6 2015, Mazda CX-5 2015

Wysyp nowości Mazdy
28-01-2015 | tekst: Jarosław Sylwesiuk | foto: archiwum

Gama modeli Mazdy nie jest bogata, co nie przeszkadza, aby obecny rok obfitował w same nowości. Nadchodzące zmiany nie obejmą tylko "trójki".



Na początek jednak krótkie podsumowanie minionego roku. Albo cofnijmy się jeszcze bardziej, do 2008 roku, w którym Mazda powróciła na polski rynek. Czy to nie była mocno spóźniona decyzja? Pewnie w przypadku mniej znanych marek było by bardzo trudno wywalczyć dla siebie miejsce, ale renoma modeli tego japońskiego producenta znana była polskim kierowcom od kilku dekad z okresem PRL-u włącznie.

W praktyce, na przestrzeni ostatnich 6 lat, przełożyło się to na sprzedaż przekraczającą 25 tys. samochodów. Z tego 7,5 tysiąca tylko w 2014 roku, co dało 14. miejsce wśród wszystkich marek oferowanych na polskim rynku. Największą popularnością cieszyły się modele 3 i 6, w sumie utworzyły one 3/4 wolumenu sprzedaży. Plany na ten rok są jeszcze ambitniejsze, założono, że 10 tys. egzemplarzy znajdzie nowych właścicieli. Jak Mazda chce to osiągnąć?

Już wiosną w salonach sprzedaży zadebiutuje Mazda2. Tym samym kolejny model, z tzw. szóstej generacji, przejdzie metamorfozę zamkniętą w określeniach Kodo i SkyActive. Auto, w porównaniu z oferowaną jeszcze w salonach "dwójką", urosło. Przede wszystkim jest dłuższe o 160 mm (4060), z czego połowa przypadła na rozstaw osi (2570 mm). Bez zmian pozostawiono szerokość (bez lusterek 1695 mm), podwyższając całość o 20 mm (1495). Skorzystał na tym także bagażnik, którego przestrzeń wzrosła z 250 do 280 litrów. Pomimo to udało się obniżyć masę własną pojazdu, co oczywiście jest zasługą konstrukcji SkyActive-Body.



Wnętrze nawiązuje do ostatnich modeli Mazdy. W prezentowanej wersji na środku zestawu zegarów króluje obrotomierz, a na centralnym miejscu kokpitu dotykowy ekran o przekątnej 7 cali. Na tunelu za dźwignią zmiany biegów znalazło się pokrętło do sterowania systemem HMI.

W topowej wersji wyposażenia SkyPassion znajdziemy m.in. składany wyświetlacz Head Up. To samo rozwiązanie mieliśmy w testowanej niedawno "trójce" (czytaj także: TESTY | W mniej popularnej wersji), ale w segmencie B to nie spotykana wcześniej nowość. Wyświetlacz jest składnikiem pakietu Safety. Zawiera on również wspomniany zestaw zegarów z obrotomierzem oraz asystenta zmiany świateł drogowych na mijania i funkcję monitorowania martwych pól lusterek. Za całość trzeba dopłacić 3 tys. złotych.



Pod maską nowej "dwójki" znalazły się silniki benzynowe o pojemności 1.5 litra i mocach od 75 do 115 KM. Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6 i współpracują - w zależności o wybranej mocy - z 5- lub 6-biegową skrzynią manualną bądź automatem o 6-przełożeniach. W późniejszym czasie dołączy silnik wysokoprężny o tej samej pojemności.

Najtańszą Mazdę 2, z silnikiem 1.5 SkyActiv-G 75 KM w wersji SkyGo, wyceniono na 50 900 złotych. Auto z najmocniejszą jednostką, 115 KM, w topowej wersji SkyPassion, kosztuje 63 900 złotych. Ale na szczycie cennika stoi wersja 90 KM współpracująca z automatyczną przekładnią za 64 900 zł.



Kolejnym atutem Mazdy mającym przyczynić się do osiągnięcia założonej wielkości sprzedaży będzie nowa "szóstka" (w ubiegłym roku 28. miejsce w Polsce z wynikiem 2665 sztuk). W tym przypadku trudno mówić o debiucie kolejnej generacji lub modernizacji tej obecnej na rynku. Z jednej strony zmian jest za mało, z drugiej to więcej niż zwykła kosmetyka. Producent nazwał ten model po prostu Mazda6 2015.



Zewnętrznie przeprojektowano grill, przednie i tylne światła z diodami LED (które w efektowny sposób podkreślają ich wygląd) i wprowadzono 19-calowe felgi. Do palety kolorów nadwozia dodano dwa nowe - Sonic Silver Metallic i Titanium Flash Mica, czyli brązowy, ten sam, w którym testowaliśmy wspomnianą już "trójkę".

Mazda6 2015 jest też prekursorem nowych rozwiązań wprowadzonych do modeli tego producenta. To m.in. elektryczny hamulec postojowy, ogrzewanie kanapy oraz rozbudowany system SCBS zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach podczas cofania!

czytaj także:
· TESTY | Japońska sztuka uwodzenia | Mazda6 Sport

I to co najważniejsze. Nadwozie kombi, z silnikiem wysokoprężnym 2.2 150 i 175 KM, dostępne będzie z napędem na obie osie. Ceny od 132 900 do 164 900 złotych.

Pozostałe modele posiadają napęd na przód, podobnie jak dotychczas ceny sedana i kombi będą na tym samym poziomie. Rozpiętość cenowa "szóstki" to 89 700 - 154 900 złotych. W porównaniu do oferowanych jeszcze dziś modeli z 2014 roku różnice wynoszą około 2 tys. złotych.



Podobny zabieg odmładzający przeszło CX-5, do którego nazwy również dodano 2015. Znaczącą nowością - ale tylko w modelu 4x4 z topowym poziomem wyposażenia SkyPassion - będzie wprowadzenie silnika benzynowego o pojemności 2.5 litra 192 KM z przekładnią automatyczną i układem odzyskiwania energii i-eloop. Wyceniono go na 151 900 złotych.

czytaj także:
· TESTY | Nowa tożsamość Mazdy | Mazda CX-5

Mazda CX-5 2015 z napędem na przód kosztować będzie od 87 400 do 130 400 złotych, a 4x4 od 115 400 do 156 900 złotych. Są one również nieco droższe od oferowanych dziś w salonach modeli.

Jak zapowiadają przedstawiciele Mazdy to jeszcze nie koniec. W drugiej połowie roku zadebiutuje absolutna nowość, SUV CX-3. Do sprzedaży trafi też długo wyczekiwana IV-generacja roadstera MX-5 (czytaj także: PARYŻ 2014 | Od ćwierć wieku na topie). Przedstawiciele polskiego oddziału zwracają jeszcze uwagę na obecność w ofercie potężnego CX-9. Auto dostępne jest nie tylko na zamówienie, ale i też w ograniczonej ilości.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry