Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Zapowiedzi | Citroen Space Tourer

Następca Citroena Jumpy zadebiutuje w Genewie
09-02-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Citroen

W ostatnich w 2015 roku testach zderzeniowych EuroNCAP pośrednio oceniono Citroena Space Tourer. Miesiąc przed jego oficjalną premierą producent udostępnił więcej szczegółów.



Space Tourer to rynkowy następca Citroena Jumpy. Do tej rodziny należy jeszcze Peugeot Traveller (którego poddano fizycznie poddano testom zderzeniowych EuroNCAP) i Toyota Proace. Cała trójka zadebiutuje niebawem na salonie samochodowym w Genewie.


Citroen Spacetourer, Peugeot Traveller, Toyota Proace
19-12-2015

Kategoria Business and Family Vans po raz pierwszy w testach EuroNCAP pojawiła się w 2012 roku. Do dziś oceniono trzynaście modeli (licząc konstrukcje bliźniacze), z których...


Według danych producenta nowy model zbudowano na tej samej płycie podłogowej co C4 Picasso i Grand C4 Picasso. Maksymalnie pomieści 9 osób, co też wiąże się z koniecznością wzmocnienia przedniego (kolumny McPherson) i tylnego (ukośnie ustawiony wahacz) zawieszenia. Stąd też maksymalna ładowność wyniosła 1400 kg. Będzie też wersja - choć nie fabryczna a modyfikowana przez firmę Dangel - z napędem na cztery koła.

Citroen Space Tourer dostępny będzie w trzech wariantach nadwozia - XS, M i XL Wiąże się to nie tylko z jego długością, ale też zróżnicowanym rozstawem osi (292 lub 327 cm) oraz tylnym zwisem (80 i 115 cm). Wszystko to przekłada się na pojemności przestrzeni bagażowej, która przy konfiguracji 5-osobowej liczyć będzie 1978, 2381 lub 2932 litry. Funkcjonalność auta podnosi możliwość osobnego otwarcia tylnej szyby.



W ofercie znajdą się 4 wersje wyposażenia powiązane ściśle z liczbą miejsc i długością auta. Feel i Shine pomieszczą 5, 7 lub 8 osób, Business od 5 do 9 osób zaś Business Lounge 6 lub 7 osób. Zmienia się przy tym rozmieszczenie miejsc, dzielenie na pojedyncze fotele i możliwość zmiany ich położenia względem kierunku ruchu.

Kierowcę otrzyma wsparcie wiele systemów, w tym alarmu niezamierzonej zmiany pasa ruchu (AFIL), asystenta martwego pola w lusterkach bocznych, systemu rozpoznania znaków drogowych z możliwością automatycznego dostosowania prędkości pojazdu do wskazanych ograniczeń oraz dwa rozwiązania mogące ograniczyć skutki kolizji. Dostępna będzie również szerokokątna (180 st.) kamera cofania oraz system Grip Control zapobiegający poślizgowi kół podczas ruszania.

Ciekawym i praktycznym rozwiązaniem będzie funkcja automatycznego otwierania przesuwanych drzwi bocznych. Wzorem, coraz częściej stosowanego przy otwieraniu bagażnika, systemu również tutaj wystarczy przesunąć stopą pod tylnym zderzakiem. Osobny czujnik zamontowano po odpowiedniej stronie dla lewych i prawych drzwi.

Gamę jednostek napędowych stanowić będą dwa silniki wysokoprężne BlueHDi o pojemności 1.6 (95 lub 115 KM) i 2.0 (150 i 180 KM). Przewidziano do nich montaż 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej bądź przekładnię automatyczną.



Sprzedaż Citroena Space Tourer w Polsce rozpocznie się po wakacjach. Genewskiej premierze towarzyszyć będzie prezentacja wersji Hyphen Concept.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry