strona główna
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Aktualności

Coraz więcej Ranault i Dacii z silnikami eco2
17-03-2009, foto: Renault

W 2008 roku 65 proc. samochodów kupionych w polskich salonach Renault i Dacii napędzanych było ekologicznym silnikiem eco2. Obok korzyści dla środowiska naturalnego charakteryzują się one także niższymi kosztami eksploatacji.



W podsumowaniu 2008 roku przedstawiciel francuskiego koncernu odnotował sprzedaż 14 105 samochodów z silnikiem eco2. Do najpopularniejszych w gamie Renault należało Clio, Megane i Thalia. W przypadku Dacii był to Logan MCV z silnikiem 1.5 dCi (68 KM).

Od 9 marca tego roku Renault Polska przy zakupie Nowej Thalii, Clio i Clio Grandtour oraz Nowego Megane i Megane Coupe z tym silnikiem oferuje "ecodopłaty". Ich nabywcy otrzymają roczny, bezpłatny pakiet ubezpieczeniowy Allianz (AC/OC/NNW/Zielona Karta/Car Assistance/Mini Car Assistance) oraz mogą skorzystać z preferencyjnego kredytu 2+2 (oprocentowanie przez 2 lata wynosi 2 procent).

Gama samochodów z silnikiem eco2 obejmuje także Scenica, Modusa, Lagunę, Twingo i Kangoo oraz Dacię Sandero i wszystkie modele Logana.

Znaczkiem "eco2" oznaczone są silniki spełniające trzy kryteria wyznaczone przez Renault. Pierwszym z nich jest produkcja jednostki napędowej w fabryce posiadającej certyfikat ISO 14 001, co jest równoznaczne ze spełnieniem określonych norm ochrony środowiska dla zakładów przemysłowych. Drugim, najistotniejszym z punktu widzenia kierowcy, jest emisja CO2 poniżej 140 g/km. W praktyce oznacza to również obniżenie zużycia paliwa, które dla silników wysokoprężnych ustalono maksymalnie do 5,3 l/100 km, a dla benzynowych 5,9 l/100 km. Dla przykładu w Clio z silnikiem 1.5 dCi 85 KM średnie spalanie wynosi 4,4 litra na 100 km. Ostatnim wyznacznikiem jest taka konstrukcja silnika, aby przy jego produkcji wykorzystano około 5 proc. (około 34 kg) tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, zaś 95% procent masy silnika nadawało się do powtórnego wykorzystania.

czytaj także:
· Renault eco2 13-07-2007

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry