strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpiecze˝stwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Aktualności

Eos w nowej odsłonie
22-11-2010, foto: Volkswagen

Na trwającym właśnie Auto Show w Los Angeles miał miejsce światowy debiut Volkswagena Eosa. W polskich salonach, ten coupe-cabriolet, pojawi się już w lutym przyszłego roku.



Zewnętrznie nowy model wyróżnia się zmienionym reflektorami, które w wersji z bi-ksenonami wyposażono w światła do jazdy dziennej z diodami LED. W tą samą technologię wyposażone są lampy tylne i światło stopu. Pozostałe zmiany dotyczą atrapy chłodnicy, kształtu tylnego zderzaka oraz oferty obręczy kół ze stopów lekkich.

Wewnątrz zmieniono elementy kokpitu i tapicerki oraz dodano elementy chromowane.
Ciekawostką jest skórzana tapicerka siedzeń, której powierzchnia odbijpa promienie słoneczne chroniąc ją tym samym przed nagrzaniem.

Wśród nowinek technicznych pojawi się komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, układ świateł Light Assist, II-generacja systemu Park Assist z systemem Park Pilot ułatwiającym teraz parkowanie także prostopadłe do osi jezdni oraz bezkluczykowy system Keyless Access.

Ten ostatni służy także do zdalnego otwierania i zamykania pięcioczęściowego dachu. Cała operacja - w jedną stronę - zajmuje 25 sekund.



W odróżnieniu od rynku amerykańskiego, w Europie Eos oferowany będzie z 4 jednostkami napędowymi. Trzy pierwsze to silniki benzynowe TSI 1.4 (o mocy 122 lub 160 KM) i 2.0 (210 KM) oraz dwulitrowy silnik wysokoprężny TDI (140 KM).

Silniki te - w zależności od wersji - zostały fabrycznie lub opcjonalnie wyposażone w system Start-Stop oraz funkcję odzyskiwania energii z procesu hamowania, co bezpośrednio przekłada się na redukcję zużycia paliwa i emisję dwutlenku węgla. Wówczas na masce auta pojawia się emblemat BlueMotion Technology. Według przykładowych danych producenta średnie zużycie paliwa w modelu z silnikiem 2.0 TDI 140 KM wynosi 4,8 l/100 km.

Więcej szczegółów dotyczących wyposażenia auta poznamy zapewne przed polską premierą auta.

www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Aktualności
· Diody LED w najmniejszych Volkswagenach 15-12-2010
· Eos w nowej odsłonie 22-11-2010
· Czwarty model w gamie Polo 17-06-2010
· Polo Światowym Samochodem Roku 2010 03-04-2010
· Ciężarowy Touran 05-03-2010
· Oficjalne wręczenie statuetki COTY 2010 26-01-2010
· Nowy pickup Volkswagena 03-12-2009
· Plebiscyt Car Of The Year 2010 rozstrzygnięty 30-11-2009
· Dwa Volkswageny ze znaczkiem R 28-11-2009
· Nowa generacja T5 20-11-2009
· Volkswagen Polo BlueMotion 19-09-2009
· Tiguan z homologacją ciężarową 24-07-2009
· Volkswagen Caddy 4motion już w salonach 02-02-2009
· Promocje w salonach Volkswagena 08-01-2009
· Nowy Golf z napędem na cztery koła 15-12-2008

Zapowiedzi
· Nowy Touran zadebiutował w Lipsku 12-04-2010
· Volkswagen Golf Variant 26-05-2009
· Volkswagen Polo BlueMotion 05-03-2009

Prezentacje
· Nowy Golf Variant 07-10-2009

Nasze testy
· Volkswagen Tiguan "Recepta na samochód uniwersalny" 01-01-2008

Technika
· WOKS, nowe rozwiązanie w Golfie VI 09-12-2008
· Nowy silnik w modelach Volkswagena 25-11-2009

Sport
· Volkswagen w Dakarze 2011 23-04-2010
· Sainz zwycięzcą Rajdu Dakar 2010 17-01-2010
· Dakarowy team Volkswagena w liczbach 30-12-2009
· Volkswagen szykuje się na Dakar 24-11-2009
· Volkswagen potwierdza swój udział w Rajdzie Dakar 2010 11-03-2009
· Volkswagen triumfuje w Rajdzie Dakar 19-01-2009
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry