strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpiecze˝stwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Aktualności

Fiat 500C trafił na polski rynek
12-06-2010, foto: Fiat

W trzecią rocznicę rynkowego debiutu Fiata 500 na polski rynek trafia jego wersja ze składanym dachem. Z opóźnieniem, bo model 500C zadebiutował ponad rok temu na Salonie Samochodowym w Genewie.

Wersja cabrio odróżnia się m.in. szerszą szybą przednią oraz przeprojektowanymi słupkami pod kątem konstrukcji składanego dachu. Ten zaś nie składa się tak jak w typowych kabrioletach. Jest to raczej elektrycznie zwijana płócienna roleta oparta na stałych łukach łączących przednie i tylne słupki. Warto podkreślić, że w porównaniu do hatchbacka zabiera on zaledwie 3 litry z pojemności bagażnika (182 litry).

Nadwozie 500C zaprojektowano od nowa pod kątem wytrzymałości na zderzenia czołowe. Usztywniono w nim kabinę pasażerską, a przednia część maski posiada strefy o wysokiej zdolności pochłaniania energii. W testach zderzeniowych EuroNCAP Fiat 500 jako pierwsze kompaktowe auto poniżej 4 metrów otrzymało 5 gwiazdek.



W Polsce cabrio Fiata oferowane jest w dwóch poziomach wyposażenia: Pop i Lounge. Każde z nich posiada m.in. 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową dla kierowcy), przednie pasy z podwójnymi napinaczami, reflektory do jazdy dziennej DRL, elektrycznie regulowane szyby, czujniki parkowania oraz ABS z EBD.

Bogatszą wersję wyróżnia m.in. klimatyzacja manualna, skórzana kierownica i 15 calowe obręcze ze szprychami w stylu lat 60. W cenie auta otrzymamy także pakiet "Chromo", czyli liczne nakładki chromowane na karoserii auta.

Podobnie jak w modelu 500, tak i tutaj mamy bogatą ofertę personalizacji swojego egzemplarza. Fiat oferuje bowiem ponad 100 dedykowanych akcesoriów, a wśród nich naklejki na karoserię.



Napęd auta stanowić może jeden z dwóch silników benzynowych 1.2 (69 KM) lub 1.4 16V (100 KM) bądź nowy turbodiesel 1.3 Multijet z DPF, który dysponuje mocą 75 lub 95 KM. Współpracują one z 5-biegową skrzynią mechaniczną, wyjątkiem jest tylko najmocniejsza jednostka benzynowa, w której skrzynia ma 6 biegów. Opcjonalnie "benzyniaki" można zamówić z automatyczną przekładnią Dualogic.

Najtańszy model "pięćsetki" ze składanym dachem (1.2 8V 69 KM) kosztuje 54 500 złotych. Najdroższy wersja to Lounge ze standardowym systemem Start/Stop i silnikiem wysokoprężnym 1.3 Mjet o mocy 95 KM. Trzeba za nią zapłacić 72 500 złotych.

www.jedz-bezpiecznie.pl


czytaj także:

Salon samochodowy
· Fiat będzie produkować samochód dla... Opla 30-11-2010
· Grupa Fiata na salonie w Paryżu 02-10-2010
· Abarth 500C i Punto Evo trafiły do salonów Fiata 17-08-2010
· Milionowy model Doblo z Turcji 31-07-2010
· Kolejne dwa modele Fiata ze znaczkiem Skorpiona 17-06-2010
· Fiat 500C trafił na polski rynek 12-06-2010
· Ceny Fiata Punto Evo w polskich salonach 04-11-2009
· Abarth oficjalnie powraca do salonów Fiata 26-11-2008

Akcje przywoławcze do serwisów
· Fiat Doblo 02-08-2010
· Fiat Panda 02-08-2010
· Fiat Punto 20-11-2009
· Fiat Punto Evo 25-05-2010
· Fiat Scudo 19-05-2010

Technika
· Nowy silnik wysokoprężny w pięćsetkach 26-11-2009

www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry