strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpiecze˝stwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Aktualności

Kolejne dwa modele Fiata ze znaczkiem Skorpiona
17-06-2010, foto: Fiat

500C i Punto Evo to kolejne dwa modele Fiata, za których usportowienie zabrała się firma Abarth. Oba dostępne są już na rynku włoskim, a na kolejne w Europie wprowadzane będą sukcesywnie.



Abarth 500C napędzany jest turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 T-Jet o mocy 140 KM, który osiąga maksymalny moment obrotowy 206 Nm przy 2 tys. obr./min. Współpracuje z nim 5-biegowa skrzynia "Abarth Competizione" MTA z możliwością sterowania za pomocą przełączników przy kierownicy. Auto przyspiesza do "setki" w 7,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 205 km/h.

Kolejne modyfikacje objęły m.in. obniżone zawieszenie oraz układ kierowniczy z trybem "Sport" i przyciskiem "Sport/Overboost", który zmniejsza siłę jego wspomagania przy jednoczesnym zwiększeniu ze 180 do 206 Nm momentu obrotowego silnika.

Na wyposażeniu seryjnym auta znalazło się m.in. 7 poduszek powietrznych oraz szereg układów elektronicznych - ABS z EBD, ESP z ASR i systemów wspomagających ruszanie pod górę i hamowanie awaryjne.



W przypadku Punto Evo zamontowano silnik benzynowy MultiAir 1.4 o mocy 165 KM, który został turbodoładowany za pomocą sprężarki Garrett GT1446 o stałej geometrii łopatek. Osiąga on maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2250 obr./min., prędkość maksymalną 213 km/h i przyspiesza do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy. Ponadto został wyposażony w system "Stop&Start" i 6-biegową skrzynię mechaniczną ze wskaźnikiem zmiany biegów GSI i przełącznikiem trybu sportowego Abarth (Driving Sport Switch).

Obniżono w nim również zawieszenie, dodano wspomaganie kierownicy z trybem sportowym, w układzie hamulcowym zastosowano elektronicznie sterowany samoblokujący mechanizm różnicowy i osadzono na oponach 215/45R17 z obręczami ze stopów lekkich.

Oba modele wyposażono m.in. w system TTC (Torque Transfer Control). Jest to system blokowania mechanizmu różnicowego, którego procentowa wartość uzależniona jest m.in. od prędkości, kątu skrętu kół, czy znoszenia z kierunku jazdy.

W ofercie wskrzonego niedawno Abartha dostępne jest także Grande Punto i "pięćsetka".

www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Salon samochodowy
· Fiat będzie produkować samochód dla... Opla 30-11-2010
· Grupa Fiata na salonie w Paryżu 02-10-2010
· Abarth 500C i Punto Evo trafiły do salonów Fiata 17-08-2010
· Milionowy model Doblo z Turcji 31-07-2010
· Kolejne dwa modele Fiata ze znaczkiem Skorpiona 17-06-2010
· Fiat 500C trafił na polski rynek 12-06-2010
· Ceny Fiata Punto Evo w polskich salonach 04-11-2009
· Abarth oficjalnie powraca do salonów Fiata 26-11-2008

Akcje przywoławcze do serwisów
· Fiat Doblo 02-08-2010
· Fiat Panda 02-08-2010
· Fiat Punto 20-11-2009
· Fiat Punto Evo 25-05-2010
· Fiat Scudo 19-05-2010

Technika
· Nowy silnik wysokoprężny w pięćsetkach 26-11-2009
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry